Smrtiaci dotyk (Recenzia)

Vydavateľstvo: Fragment 2015
Séria: Dcéra pojedačky hriechov
Diel: 1./2,
Počet strán: 264
Žáner:  fantasy

"Volám sa Twylla a som bohmi vyvolená. Každý môj dotyk však zabíja..."
Twylla je stelesnením božskej dcéry Daunen a ako taká je zasľúbená princovi. No za svoju výnimočnosť draho platí. Počas každého splnu musí vypiť jed, a priniesť tak dôkaz o svojom božskom postavení. Jej dotyk je potom pre obyčajných ľudí smrtiaci.
Je kráľovniným katom. Každý mesiac navštevuje väzenie a prikladá svoje ruky na tých, ktorí sú odsúdení na smrť. Preto žije osamelo a izolovane. Keď však nastúpi nový strážca, všetko sa od základov zmení. Spustí sa kolotoč dvorných intríg, úkladov a vrážd...
Dokáže si Twylla správne zvoliť medzi kráľovským snúbencom a príťažlivým smrteľníkom?
Rozhodne sa pre povinnosť alebo pre lásku?

***

V poslednej dobe som si rozčítala akosi priveľa kníh. Je to preto, že ma ani jedna nevedela zaujať. Asi som sa nevedela trafiť do žánru, na ktorý by som mala v tej chvíli náladu. Nakoniec po mnohých pokusoch som si povedala, že to skúsim s nejakou fantasy knihou, nad ktorou by som nemusela priveľmi rozmýšľať a pri ktorej by som si dobre oddýchla. A tak som sa začítala do prvého dielu novej série Dcéra pojedačky hriechov – Smrtiaci dotyk, ktorá si konečne dokázala udržať moju pozornosť.

Samozrejme, pred čítaním som si o knihe niečo zisťovala. Prečítala som si anotáciu, ktorá ma veľmi zaujala a pozrela nejaké recenzie. Bola som prekvapená, že má v podstate len priemerné hodnotenia, pretože mňa kniha dosť zaujala a tešila som sa na ňu. Našťastie, opäť sa mi potvrdilo pravidlo, že to, čo sa mnohým nepáči, mňa baví veľmi. :)

Asi najzaujímavejším prvkom celej knihy bolo pre mňa prostredie. Dej sa odohrával na hrade, kde vládne kráľ s kráľovnou, ktorí chcú zabezpečiť blaho svojej krajine a sú pre to ochotní urobiť čokoľvek. Pri tom im pomáha Twylla, ktorej dotyk je vraždiaci a tak každého zradcu, ktorého odsúdia na smrť zabije. Má sa stať budúcou kráľovnou, pretože je zasnúbená s mladým princom. Z toho dôvodu je pod prísnym dohľadom a strážená. Nesmie sa jej nič stať, pretože by to mohlo ohroziť pokoj a mier v kráľovstve. Vďaka tomu je ale úplne odrezaná od ľudí. Nemá priateľov, rodinu musela opustiť a jediný s kým sa rozpráva je jej strážca, do ktorého sa postupne zamiluje. Áno, je tu opäť zamilovaný trojuholník, ale zasa trochu v inej podobe. Takej, ktorá mne osobne vôbec nevadila, skôr som sa tešila, ako si s ním autorka poradí. A výsledok sa mi páčil!

Kniha sa číta veľmi ľahko, rýchlo a na relax je ako stvorená. Je to príjemná rozprávka pre dospievajúcich a dospelých. Pokiaľ od knihy nečakáte absolútne prepracovanú a do detailov premyslenú zápletku, určite sa vám bude páčiť. Je pravda, že voči niektorým veciam mám mierne výhrady, nepáčili sa mi, zdali sa mi nelogické, prehnané alebo zbytočné, ale príbeh ma tak bavil, že tieto malé nedostatky som si vôbec nevšímala. Chcela som si prečítať niečo milé, rozprávkové, trošku zaľúbené a nie zbytočne naťahované a presne to som v tejto knihe našla. Páčil sa mi aj záver, len ma trošku hnevá, že nemám po ruke pokračovanie. Určite by som sa doň hneď pustila. Niežeby nevyhnutne musel byť napísaný ďalší diel. V podstate ja by som bola spokojná aj s takýmto koncom, kde som si mohla niektoré veci sama domyslieť a dotvoriť tak, ako by sa to mne páčilo. Ale postavy som si natoľko obľúbila, že sa s nimi ešte nechcem rozlúčiť. Je pravda, že Twylla ma miestami rozčuľovala, vadila mi jej nepriebojnosť a to, ako všetkým len prikyvovala a robila, čo sa od nej očakáva a nie to, čo by ona sama chcela. Nemôžem však povedať, že by bola hlúpa a na konci sa to s ňou postupne zlepšovalo. Preto dúfam, že sa druhého dielu čoskoro dočkám a už teraz sa naň teším. :)