Pieseň sirény (Recenzia)

Autor: Alexandra Christo

Originálny názov: To Kill a Kingdom
Vydavateľstvo: CooBoo 2023
Séria: Hundred Kingdoms
Diel:  1/2
Žáner:  fantasy

Princezná Lira patrí do kráľovskej rodiny sirén a je zo všetkých najvražednejšia. V svojej zbierke má srdcia sedemnástich princov, vďaka čomu si ju v celom mori vážia. Až kým ju cesty osudu nedonútia spáchať neplánovanú vraždu. Kráľovná morí za trest premení svoju dcéru na niečo, čo sa sirénam hnusí zo všetkého najviac – na človeka. Lira, ktorá stratila čaro svojej piesne, musí Kráľovnej morí do zimného slnovratu priniesť srdce princa Eliana, inak zostane človekom navždy.

Jediné miesto, ktoré princ Elian nazýva domovom, hoci je dedičom najmocnejšieho kráľovstva na svete, je oceán. Lov sirén je viac než len odporný koníček, považuje ho za svoje poslanie. Keď z oceána zachráni topiace sa dievča, stane sa pre neho dôležitejšie, ako sa na prvý pohľad zdá. Dievčina sľúbi, že mu pomôže nájsť kľúč k zničeniu všetkých sirén. Môže jej skutočne dôverovať? Čo všetko musí Elian podstúpiť, aby nadobro zničil najväčšieho nepriateľa ľudí?

***

Pieseň sirény je retellingom rozprávky Malá morská víla. Napriek tomu, že aj originálne rozprávky, či už Andersenove alebo Grimmovské, sú vo svojej podstate dosť drastické a krvavé, v Piesni sirény to temnotou len srší. Hneď na začiatku sa zoznámime s našimi hlavnými hrdinami princeznou Lirou - sirénou a princom Elianom - lovcom sirén a oboch nám autorka predstaví ako pomerne krvilačných vrahov.

Lira je princezná morí, dcéra mimoriadne krutej kráľovny sirén, ktorá na každé narodeniny zabije jedného princa a ukradne mu srdce, aby si posilnila svoju moc a postavenie. Elian je princ jedného z mnohých pozemských kráľovstiev a napriek svojmu postaveniu uprednostňuje pirátsky spôsob života, ktorý zasvätí lovom krvilačných sirén, obzvlášť tej najkrvilačnejšej - Liry. Liru však matka za trest premení na človeka  a prikáže jej doniesť srdce Eliana. A tak sa Lira ocitne na palube Elianovej lodi a začína sa ich vzájomný lov, pričom Elian netuší, kto v skutočnosti Lira je.

Veľmi sa mi páči svet, ktorý autorka vytvorila - sto kráľovstiev obmývaných morským kráľovstvom, pričom každé z území je úplne iné a zaujímavé. Pripravila si tak veľmi dobrú pôdu na prípadné množstvo ďalších dielov, ktoré na jednej strane absolútne nemusia súvisieť s Piesňou sirény, ale zároveň bude čitateľa lákať vrátiť sa do už známeho sveta. Plus je výborné, že sa dá Pieseň sirény považovať za samostatný román a nemusíme netrpezlivo čakať na ďalší diel.

Kniha mala zo začiatku výborné tempo, ktoré, bohužiaľ, postupne trochu ustalo. Autorka akosi stratila svižnosť a napriek tomu, že ma príbeh veľmi bavil, celkom som sa na knihe zasekla. Približne v dvoch tretinách sa však príbeh znova rozbehol a knihu som dočítala na jedno posedenie. Určite Pieseň sirény odporúčam, najmä milovníkom fantasy a originálnych námetov. Bola by som rada, keby autorka pokračuje v tejto voľne nadväzujúcej sérii a priniesla nám ďalšie zaujímavé retellingy, pretože potenciál na to rozhodne má.