Pochované kosti (Recenzia)

Originálny názov: The Bones She Buried
Vydavateľstvo: Grada/Cosmopolis 2023
Séria: Detective Josie Quinn
Diel:  5/18
Počet strán: 360
Moje hodnotenie obálky: 2*/5*

Detektívka Josie Quinnová sa teší na pokojnú večeru so svojím priateľom Noahom u jeho matky. Keď však prídu k nej, nájdu ju za domom v záhrade. Bez známok života a s ústami plnými hliny. Počas vyšetrovania sa objavuje množstvo záhadných fragmentov a stôp. Ide o ruženec zahrabaný v hline blízko tela Colette Fraleyovej alebo o flash disk s menom Drew Pratt, najslávnejšej nezvestnej osoby v Dentone. Josie zistí, že Pratt mal brata. Aj ten bol nezvestný dovtedy, kým jeho telo nevyplavila rieka. Postupne sa vynára viac súvislostí a Josie začína váhať. Je možné, že by sa Noahova matka, láskavá a usporiadaná Colette, zaplietla do zločinu? Prežije jej krehký vzťah s Noahom takéto obvinenie? Josie a jej tím postupuje v pátraní, ale vrah je tentoraz o krok pred nimi a obetí stále pribúda.

***

Táto séria od Lisy Regan bola zatiaľ veľmi zaujímavá najmä v tom, že všetky doterajšie prípady sa priamo týkali rodiny alebo kolegov hlavnej postavy - detektívky Josie Quinnovej. Vďaka tomu som sa s ňou akosi viac zžila hneď od začiatku a všetky jej vyšetrovania som s ňou oveľa viac prežívala. Akoby sa ma viac týkali, viac mi na nich záležalo. Jednoducho, každým dielom bola táto séria osobnejšia. Lenže, keď sa tak človek nad tým zamyslí, toho nešťastia a zločineckých náhod v živote jednej osoby je zrazu akosi príliš a v piatom dieli po sebe sa to zdá už úplne nereálne.

Tentokrát sa obeťou stáva matka Josienho priateľa a zároveň kolegu Noaha. Je to veľké nešťastie a tragédia a Josie je odhodlaná páchateľa čo najrýchlejšie nájsť. Pretože pri smrti jednej osoby to nezostane a mŕtvol začína pribúdať. Rozbieha sa spletité vyšetrovanie, do ktorého vstupuje množstvo postáv, až sa možno miestami začnete strácať.

Toto je zrejme zatiaľ najzamotanejší prípad, aký Josie riešila. Siaha ďaleko do minulosti a nakoniec sa z toho vykľuje "zločin storočia". Veľmi dobre vymyslené, ale možno trochu prekombinované. Väčšinou pri tejto sérii nemám takmer žiadne výhrady, ale tu mi jednoducho nesadlo správanie ani Josie, ani Noaha a už vôbec nie Noahovej sestry, ktorá robila zbytočne zlé ovzdušie a spôsobovala len napätie. Noah je detektív, tak ako aj Josie, napriek tomu po smrti matky zostal absolútne pasívny a skôr maril vyšetrovanie, akoby mu mal pomáhať. Na Josie bol neprimerane útočný a ona pri ňom strašne utiahnutá a zakríknutá.

Čítalo sa to opäť veľmi fajn. Príbeh mal dobré tempo, nenudila som sa, ale to správanie hlavných postáv bolo podľa môjho názoru vzhľadom na vek a ich profesiu neadekvátne. Tiež by som možno bola radšej, ak by autorka striedala tieto "osobné prípady" s tými nezainteresovanými/anonymnými. Pôsobilo by to uveriteľnejšie a reálnejšie. Napriek tomu, že toto bol pre mňa zatiaľ najslabší diel série, na ďalšie prípady s Josie sa teším. Som zvedavá na vývoj jej postavy, čo sa týka vzťahov a po tejto časti dúfam, že sa objaví niekto nový alebo Noah radikálne zmení správanie :D