pondelok 3. júna 2013

Dívka z nočních můr (Recenzia)

Autor: Kendare Blake
Originálny názov: Girl of Nightmares
Vydavateľstvo: Baronet 2013
Séria: Anna
Diel: 2/2
Počet strán: 336
Žáner: YA, paranormal - duchovia
Moje hodnotenie obálky: 5/5
Moje hodnotenie knihy: 4/5


Anotácia:
Uběhly už celé měsíce od chvíle, kdy přízračná Anna Korlovová otevřela dveře do pekla ve svém sklepě a zmizela v něm, ale lovec duchů Cas Lowood to nemůže překonat.
Přátelé Casovi připomínají, že se Anna obětovala, aby on mohl žít — a netoulal se jen světem jako polomrtvý. Cas ví, že mají pravdu, ale v jeho očích se žádná živá dívka, kterou může potkat, nevyrovná mrtvé dívce, do níž se zamiloval.
Vidí teď Annu všude, někdy ve vidinách a někdy v nočních můrách. Ale je tu něco zneklidňujícího — nejsou to jenom sny. Zdá se, že Anna prožívá muka. Kdykoliv se objeví, je trýzněna stále novými a pokaždé hrůznějšími způsoby.
Cas neví, co se s ní stalo, když zmizela v pekle, ale ví, že ať už se jí děje cokoliv, nezaslouží si to. Anna nejednou zachránila Case a je na čase, aby jí oplatil laskavost.

***
! Môže obsahovať spoilery na predchádzajúci diel. !

S odstupom času som zmenila svoje hodnotenie Anny krví oděnej a rozhodla som sa dať jej 4 hviezdičky. Alebo skôr 3,75 hviezdičky. Anna bola dobrá kniha, veľmi sa mi páčila, ale bol to skôr taký lepší priemer. Na Dívku som bola veľmi zvedavá a dúfala som, že bude aspoň taká dobrá ako Anna.

Zo začiatku sa mi zdala... slabá nudná. Alebo presnejšie, páčila sa mi menej ako Anna. Nič - moc sa tam nedialo, stále to bolo iba o tom, aký je Cas sklamaný a nešťastný z toho, že Anna odišla. Napriek tomu mi štýl autorky veľmi sedí a kniha sa mi čítala rýchlo. 

Avšak, v deji nastali tak trochu zvraty a potom sa mi kniha naozaj začala páčiť. Mala rýchly spád a ja som sa nemohla dočkať konca. A ten koniec, to bolo teda niečo. 

Cas je ako hlavný hrdina veľmi dobrý. Je to odvážny, obetavý a veľmi, veľmi odhodlaný človek. Má môj obdiv, pretože neviem, či by som to, čo spravil on, dokázala spraviť pre niekoho iného aj ja. Je to trochu knižné klišé, že takí mladí ľudia sú schopní obetovať aj svoj život pre svoju prvú lásku, ale v tejto knihe mi to vôbec neprekážalo, možnože aj preto, že Anna už mŕtva je.

Séria Anna mi príde ako dosť dobrá duchárčina, aj keď som už spomínala, že som veľa podobných kníh nečítala. Naposledy to boli Črepiny duší a tie s Annou neporovnávam, pretože to predsa len bol trochu iný žáner.

Možno za pár týždňov zmením svoje rozhodnutie dať Dívke veľmi dobré štyri hviezdičky, ale teraz jej ich právom dávam. Knihu som prečítala za deň aj niečo a aj to je dôkazom, že kniha sa číta veľmi dobre a rýchlo.

Som šťastná, že mám ucelenú ďalšiu sériu, pretože rozčítaných mám viac než dosť. Myslím, že dva diely sú pre Annu tak akurát, neviem si predstaviť, že by dej bol rozťahaný do troch alebo viacerých dielov. Niekedy je menej viac a v tomto prípade to úplne platí. 

Knihu odporúčam, samozrejme, hlavne tým, ktorí prečítali Annu a páčila sa im. Aj tým, ktorým sa Anna nepáčila, možnože vás Dívka prekvapí. Je to také oddychové, príjemné čítanie. Mne sa obidva diely veľmi páčili, aj keď som ich neohodnotila piatimi hviezdičkami. Nemôže byť každá kniha dokonalá. ;)

Takže moje hodnotenie je:
A, mimochodom, obálka je tiež úžasná, rovnako ako aj obálka prvého dielu. 
Ellie

2 komentáre:

  1. Som na dvojku zvedavá, jednotku som čítala len nedávno - vlastne ani neviem, ako som sa k nej dostala, keďže mám na zozname milión kníh :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som po 1. diely nepochopila, ako chce autorka naviazať 2. diel 8D Chystám sa to ale čítať, takže som zvedavá 8P

    OdpovedaťOdstrániť