sobota 12. októbra 2013

Liebster Award Tag


Keďže som do tohoto tagu bola nominovaná hneď trikrát ( u LucyCatty a Becky) , rozhodla som sa, že aj ja sa zapojím. Ďakujem, že ma vlastne zoznámili s týmto projektom, lebo inak by som o ňom asi ani nevedela. Tak poďme na to! 

Pravidlá:
  • Povedz o sebe 10 vecí
  • Odpovedz na 10 otázok od blogera (blogerov), ktorá ťa nominovala
  • Vymysli 10 otázok pre tích, ktoré budeš nominovať
  • Nominuj 5 blogerov, ktorí majú menej než 200 pravidelných čitateľov
  • Informuj blogerov o tom, že si ich nominoval/a
10 vecí o mne:
  1. Som tretiačka na gymnáziu, ktoré mám asi 3 minúty od domu - a aj tak chodím skoro stále neskoro.
  2. Mojou najväčšou záľubou sú knihy a móda.
  3. Po vysokej plánujem odísť do zahraničia (najlepšie do NY).
  4. Nenávidím pavúky a pohľad na cudzie bosé nohy. 
  5. Moje najobľúbenejšie jedlo sú cestoviny v akejkoľvek forme.
  6. Pravdepodobne som závislá na káve (vždy to môže byť aj horšie).
  7. Moje oči menia farbu - ale najčastejšie sú sýto zelené.
  8. Našetrím si a pôjdem na Bora Bora - skôr než sa potopia.
  9. Veľmi často som ironická , ale, žiaľ, málokto to vie pochopiť.
  10. Som zadĺžený človek (bankujem u MojaSestra, a.s.) a aj keď som polku leta strávila na brigáde, aby som dlh vyrovnala, nejakým zázrakom je po lete dlh ešte väčší. 
Otázky od Lucy:

  1. Kolik jste schopni přečíst knih za měsíc? 
    Väčšinou prečítam tak 7-9 kníh, ale keď mám viac času (alebo som chorá), dokážem prečítať oveľa viac. Bohužiaľ, od začiatku školy mám času stále menej a menej.
  2. Čtete pouze jeden žánr, nebo více?
    Nemám presne vyhradený žáner, takže čítam z každého trochu. Najčastejšie sú to fantasy, paranormal, YA, ale čítam aj historické, krimi, new adult a ďalšie.
  3. Jaká byla vaše nejoblíbenější kniha v dětství?
    Mala som ich viac, určite medzi ne patrili rozprávky (a je jedno aké), ale aj séria Traja pátrači, ďalej Baletné črievičky, Tajná záhrada, Usmievať sa zakázané a iné.
  4. Jak dlouho bloguješ?
    Začala som v marci tento rok a veľmi ma to baví. Dúfam, že mi to vydrží ešte veľmi dlho.
  5. Jsi s nějakými blogery v osobním kontaktu/chtěl bys být?
    Nie som, ale veľmi rada by som bola. Škoda, že v mojom okolí číta a venuje sa knihám tak žalostne málo ľudí, čiže neviem ani o nikom, kto by mal blog. Škoda je aj to, že knižné zrazy sú väčšinou v ČR, takže aj tie mám dosť od ruky.
  6. Které nakladatelství má dle tebe nejlepší obálky?
    CooBoo a Fortuna Libri. Samozrejme, že aj v iných vydavateľstvách sa nájdu pekné obálky, ale tieto dve u mňa vedú.
  7. Je nějaká určitá "rasa", "postava" kterou v knihách milujete? (Andělé, upíří, nemrtví...)
    Mám rada upírov (tajne dúfam, že existujú a raz si ma nájdu, pretože zistia, že ja som na upírku ako stvorená :D), ale páčia sa mi aj čarodejníci (asi kvôli Harrymu, pretože predstava, že žijem v ich svete - aj keď s Voldemortom - je skrátka úúúžasná).
  8. Co používáš jako záložku?
    Ako záložku používam normálne záložky, ktoré dostanem k nákupu (momentálne je to z tej nádhernej edície záložiek od Martinusu), ale niekedy sa stane, že používam vreckovku, kus papieru, účtenku, gumičku do vlasov alebo čo príde... 
  9. Čteš při jídle, koupeli, či jiných aktivitách?
    Pri jedle - áno a mám pocit, že by mi to mal niekto zakázať, pretože často skončí jedlo na stránkach knihy. Pri kúpeli - áno a tiež by mi to mali asi zakázať, pretože aj voda často skončí na stránkach knihy. Iné aktivity mi ani nenapadajú, pretože väčšinou keď čítam, tak len čítam.
  10. Kam jdeš při návštěvě knihkupectví jako první? :)
    Beriem to hneď od kraja - väčšinou sú to novinky, potom najpredávanejšie, fantasy, romány, krimi. A keď sú výpredaje, tak jasné, že najskôr zamierim tam. ;)
Otázky od Catty:
  1. Čo považuješ (zatiaľ) za svoj najväčší úspech v živote?
    Keďže som na túto otázku dlho hľadala odpoveď, pravdepodobne by som sa mala nad sebou zamyslieť. Za svoj najväčší úspech by som považovala napísanie vlastnej knihy. Ale predsa len sa nájde jedna vec, na ktorú som hrdá - sestra ma naučila čítať a písať, keď som mala 4 roky.
  2. Čo študuješ, prípadne čo si študovala alebo čo chceš študovať?
    Študujem na gymnáziu a ešte som sa celkom nerozhodla, čo ďalej. Na vysokú však určite ísť chcem a pravdepodobne to bude niečo, kde využijem humanitné predmety, na ktoré som sa zamerala. 
  3. Obľúbená rozprávka alebo animovaný film?
    Tých je veľmi veľa. Rozprávky mám rada veľmi, aj keď už dlhšiu dobu som žiadnu nevidela. Samozrejme, mám rada klasiku - všetky staré, hlavne české rozprávky. Z moderných animákov som veľa nevidela, ale napríklad milujem Atlantídu. A úplne najviac zbožňujem seriálové rozprávky, ako napr. Tom a Jerry, Šmolkovia, Flinstonovci, Gumkáči a všetky ostatné, ktoré chodievali každú sobotu ráno v telke. 
  4. Veríš na také veci ako mágia, predpovedanie budúcnosti, aury a pod.?
    Áno, verím a mám pred tým obrovský rešpekt. A nenávidím, keď si z týchto vecí robí niekto srandu. 
  5. Ktorú krajinu by si chcela navštíviť?
    Najradšej by som prešla celý svet, ale určite by som chcela ísť do USA (tam je miest viac, kľudne aj každý štát), potom Anglicko, Francúzsko, Švédsko, Spojené Arabské Emiráty, Bora Bora a rada by som išla aj do Karibiku.
  6. Podporuje ťa tvoje blízke okolie v čítaní, obdivujú ťa za to alebo ťa skôr považujú za čudáka/čudáčku?
    Najviac ma podporuje moja sestra, ktorá číta rovnako ako aj ja. Mama ma v tom podporuje tiež, ale občas jej vadí, že sa mi niekedy nechce robiť nič iné, len čítať. Ostatní to buď nevedia alebo to neriešia. 
  7. Máš nejaké domáce zvieratko?
    Mala som bytového zajaca (Bonny, R.I.P.), ktorý sa dožil viac ako je normálne (mal skoro 10 ľudských rokov). Momentálne máme doma 2 ryby a prísavníka, ale chcela by som nejakého malého psa alebo opäť zajaca. 
  8. Ak by si sa mohla vrátiť v čase, do akého obdobia by si sa išla pozrieť (môže ísť o nejaké storočie, ale aj o nejakú konkrétnu udalosť, na ktorú si zvedavá)?
    Asi ako každé dievča/žena, by som rada navštívila dobu prekrásnych šiat, zábavy a plesov. Ale  musela by som patriť k vyššej vrstve a všetci by sa museli umývať, pretože neviem, ako by som zvládala ten smrad, ktorý vtedy musel byť všade okolo. 
  9. Robíš si v kníhách poznámky (perom, ceruzkou, zvýrazňovačom), podčiarkuješ si časti, ktoré ťa zaujali či si ich vypisuješ?
    Jediná vec, ktorú si píšem do knihy je moje meno na prvej strane. Nič iné si do knihy nepíšem, ani nič nepodčiarkujem a je to vec, ktorú by som zakázala rovnako, ako aj zahýbanie rohov strán. To sa predsa nerobí!
  10. Vlastnosť, ktorú si na sebe najviac ceníš.
    Cením si na sebe otvorenosť, ale niekedy je to dosť veľký problém, pretože som otvorená až priveľmi. A tiež si cením to, že mi nerobí problém sa zoznámiť a baviť s úplne cudzími ľuďmi. 

Otázky od Becky:
  1. Pamatuješ si, jaká byla tvá nejoblíbenější knížka v dětství? A co se ti na ní líbilo?
    V tretej otázke od Lucy som už vymenovala moje obľúbené detské knihy. Najviac mi asi prirástla k srdcu kniha Baletné črievičky, pretože to bola moja prvá hrubšia, bezobrázková a normálne napísaná kniha. 
  2. Zkoušel/a jsi někdy napsat nějakému autorovi, jehož knížka tě zaujala?
    Nie, neskúšala, ale keby si môžem vybrať autora, ktorého by som sa chcela niečo spýtať, bola by to J. K. Rowling, pretože nikdy nepochopím, ako dokázala tak premyslieť celého Harryho.
  3. Co ty a čtení v cizích jazycích?
    Neviem, či je to až taký cudzí jazyk, ale čítam knihy v češtine - dosť často, možno aj častejšie ako slovenské knihy. K čítaniu v angličtine som sa zatiaľ nedostala, ale bola by som rada, keby sa nejako prekonám a pustím sa už konečne do nejakej anglickej knihy. 
  4. Jaký je tvůj názor na elektronické knihy?
    Čítačku mám a čítam na nej hlavne staršie knihy, knihy, ktoré sa už nedajú kúpiť a knihy, na ktoré som zvedavá, ale nelákajú ma až natoľko, aby som si ich kúpila. Každopádne ale zastávam názor, že nie je nad reálne knihy, v ktorých si môžem listovať a voňať ich.
  5. Existuje knížka, ke které máš tak silný vztah, že bys ji za žádnou jinou nevyměnil/a a chceš ji mít už napořád ve své knihovničce?
    Milujem každú svoju knihu a žiadnu by som za nič na svete nevymenila. 
  6. Co ty a psaní? Zkoušel/a jsi někdy napsat nějakou povídku nebo třeba rovnou celou knížku?
    Už niekoľkokrát som skúšala napísať knihu, ale vždy som prestala. Chýba mi asi trpezlivosť a nejaký prevratný nápad, ktorý by stál za to, aby som o ňom napísala. 
  7. Máš nějaký čtecí zlozvyk?
    Pri čítaní robím stále niečo s rukami, napr. klopkám o stenu, hrám sa s vlasmi, atď. Ďalej knihy ovoniavam a často nevydržím a prečítam si koniec celej knihy. 
  8. Je nějaká knížka, o které by sis přál/a, aby byla přeložena do češtiny/slovenštiny, ale zatím se to neplánuje?
    Určite je ich viac, nenapadá ma žiadna konkrétna, ale zo žánrov by som si želala viac chick-litov a mágie. A hlavne, keď sa niečo začne prekladať, nech sa doprekladá celá séria, lebo takto je to strašné!
  9.  Která knížka tě zasáhla tak, že si ji budeš pamatovat už navždy?
    Harry Potter. Vtedy, dnes, navždy. 
  10. Posloucháš při čtení hudbu? Jestli ano, tak jakou?
    Veľmi nie, ale ak mi niečo pri čítaní hrá, tak je to niečo bez spevu, pretože ma to potom nenúti myslieť na slová pesničky. 
10 otázok pre nominovaných:
  1. Chodíš do knižnice? 
  2. Ako máš usporiadané knihy vo svojej vlastnej knižnici (myslím, podľa žánru, spisovateľa, ...)?
  3. Na čo najviac míňaš peniaze?
  4. Ktoré vydavateľstvo máš najradšej (podľa akéhokoľvek kritéria)?
  5. Máš nejaký zoznam kníh, ktoré by si chcela za život prečítať?
  6. Čo by si chcela v živote robiť?
  7. Aký je tvoj vkus? (Napíš troch hercov alebo iných známych mužov, ktorí sa ti najviac páčia.)
  8. Považuješ sa za optimistu alebo pesimistu?
  9. Aký máš vkus v móde, resp. záleží ti na tom, čo si na seba dáš alebo berieš prvé, čo ráno chytíš? 
  10. Keby sa ti môže splniť len jedno želanie, čo by to bolo?

NOMINOVANÉ:
Skorona každom blogu, ktorý sledujem, je už článok k Liebster Award Tag publikovaný. Vyberiem aspoň pár blogov, na ktorých som článok ešte nenašla (ak článok spravíte, odkaz mi môžete nechať v komentoch) a tí, ktorí už článok majú hotový, môžete mi nechať odpovede aspoň v komentároch - rada sa o vás dozviem niečo nové. Samozrejme, môžete mi napísať aj ostatní, ktorých som nenominovala. 
Ellie

7 komentárov:

  1. So školou som na tom rovnako. Tá moja je v meste, chodím na bicykli a vždy prídem o päť minút neskôr :D
    Ale obzvlášť ma zaujal ten najväčší úspech v živote. Píšeš?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Začala som niekoľkokrát a raz už to vyzeralo celkom sľubne, ale ako som spomínala vyššie, asi mi chýba trpezlivosť a super nápad. :)

      Odstrániť
    2. Tak to potom držím palce. Ja sa chcem pustiť do písania druhej časti, ale nemám zase čas :/

      Odstrániť
    3. Držím palce v písaní :) A raz by som sa rada prečítala knihu od teba :)

      Odstrániť
  2. Aj ja tajne dúfam, že existujú upíri a čarodejníci 8D ja by som bola rada asi aj za mimozemšťanov, len nech ma urobia jednou zo svojich 8D

    Ďakujem za nomináciu 8)
    http://readandwatchlikeme.blogspot.cz/2013/10/8-nominacii-tag.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem za nomináciu, niekedy odpoviem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak už sa mi ďalší článok robiť nechce, tak odpoviem tu :D

    Chodíš do knižnice?
    Hneď do dvoch :D Hoci už menej než kedysi :D
    Ako máš usporiadané knihy vo svojej vlastnej knižnici (myslím, podľa žánru, spisovateľa, ...)?
    Kam sa čo zmestí :D Ale série musia byť spolu :D
    Na čo najviac míňaš peniaze?
    Na knihy :D
    Ktoré vydavateľstvo máš najradšej (podľa akéhokoľvek kritéria)?
    CooBoo
    Máš nejaký zoznam kníh, ktoré by si chcela za život prečítať?
    Dosť veľký :D Veľa z kníh je na blogu vo wishliste :D
    Čo by si chcela v živote robiť?
    Najlepšie niečo vo vydavateľstve alebo proste čosi s knihami :D
    Aký je tvoj vkus? (Napíš troch hercov alebo iných známych mužov, ktorí sa ti najviac páčia.)
    Tom Hiddleston, Ian Somerhalder, David Tennant, Robert Downey JR, John Barrowman,...
    Považuješ sa za optimistu alebo pesimistu?
    Záleži od situácie :D
    Aký máš vkus v móde, resp. záleží ti na tom, čo si na seba dáš alebo berieš prvé, čo ráno chytíš?
    Nie, veci si chystám väčšinou večer :D Ale skôr to, čo prvé chytím :D
    Keby sa ti môže splniť len jedno želanie, čo by to bolo?
    Ehm... Byť s Tomom Hiddlestonom? :D <3

    OdpovedaťOdstrániť