piatok 25. októbra 2013

Vlčí brat (Recenzia)

Autor: Katarína Soyka
Originálny názov: Vlčí brat
Vydavateľstvo: Hydra 2013
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 224
Žáner: YA, fantasy, mágia
Moje hodnotenie obálky: 1,5/5

Anotácia:
Fantasy, v ktorej sa bojuje, čaruje a nie každé zviera má len jednu podobu. Čarodejnica Zuna uniká z rodnej dediny. Pred prenasledovateľmi sa ukrýva v lesoch, kde stretáva túlavého psa. S jeho pomocou nachádza útočisko u starej ženy a jej vnuka Rovena. Ani čary jej proti mocnému čarodejníkovi Korchovi nepomôžu a dostáva sa do zajatia. Odhaľuje Korchovo desivé tajomstvo, využíva záujem zo strany miestneho kráľa a balansuje na hrane medzi láskou a bojom o život.

***

Vlčí brat je  prvá kniha, ktorú som od Katky prečítala. Pred čítaním som o nej nevedela absolútne nič (a o  autorke len veľmi málo), ale bola som strašne zvedavá, ako nakoniec vždy, keď ide o slovenskú tvorbu. 

Už dávno som nečítala slovenskú knihu, vlastne ani si nepamätám, kedy naposledy a ktorá to bola. Aj keď nemám výhrady voči slovenským knihám, predsa len je cítiť, že kniha pochádza od nás a teraz to bola veľmi príjemná zmena. 

Príbeh Zuny a Rovena ma veľmi bavil, až som bola prekvapená, ako veľmi. Kniha bola veľmi plynulo a čitateľne napísaná a ja som ju prečítala na jedno posedenie. Niektoré veci mi prišli unáhlené, ale aspoň v knihe neboli zbytočné omáčky.

Zuna, čarodejnica po prezradení svojich schopností, musela opustiť svoju dedinu a utiecť od rodiny. Na ceste jej robí spoločnosť iba jediný pes, ktorého zachránila a vyliečila mu všetky rany. Putuje spolu s ním, až ju raz dovedie k jednej starkej, ktorá sa jej ujme. Avšak u nej sa dejú zvláštne veci, ktoré Zuna postupne odhaľuje. 

Jedna vec sa mi na knihe strašne nepáčila, vlastne, mala by som skôr povedať, že mi nesadla, a to jazyk, akým autorka píše (alebo jazyk, akým napísala konkrétne túto knihu). Chápem, že pravdepodobne chcela priblížiť dobu, v ktorej sa dej knihy odohrával, ale minulosť sa dalo vycítiť aj z iných vecí, preto to mohlo byť napísané "dnešnou" slovenčinou. 

Ale keď si odmyslím túto jednu vec, knihu hodnotím veľmi dobre a už sa teším na ďalšie, ktoré mi prišli spolu s touto. Som zvedavá, či sa mi budú páčiť viac alebo menej. Ak hľadáte niečo na skrátenie chvíle, oddychové čítanie a milú jednohubku, jednoznačne siahnite po tejto knihe. 

Moje hodnotenie:
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Hydra.
Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára