Domek v Irsku (Recenzia)

Vydavateľstvo: Grada 2022
Séria: Romantic Escapes
Diel:  8/8
Počet strán: 340
Žáner:  chic-lit, feel good román

Uvelebte se v oblíbeném křesle a užijte si výlet za dobrým jídlem a pitím na krásný irský venkov.

Hannah se rozhodla pro velkou životní změnu. Opustí kariéru úspěšné právničky z uspěchaného Manchesteru a vydá se na šestitýdenní kurz vaření v Irsku. Cestou se zastaví v Dublinu, kde si užívá všechno, co nové město nabízí – irské speciality, skvělé drinky a také společnost charismatického Conora, se kterým se náhodou seznámí.

Když se další den přesune na malebný venkov a ubytuje se v útulném domku, zjistí, že to, co se stalo v Dublinu, tak docela v Dublinu nezůstalo… Kulinářská škola, ukrytá mezi krásně zelenými kopci, naučí Hannah víc než kuchařské základy.

***

Posledný dostupný romantický útek sa odohráva opäť vo veľmi atraktívnej krajine. Írsko so svojimi malebnými pobrežiami, krásnou prírodou a nezabudnuteľnými posedeniami v typických írskych puboch a krčmách vás prenesie do tej správnej pohodovej nálady. K tomu klasická "Caplinovská" romantická linka, pri ktorej sa stále nenápadne usmievate a ideálny večer s knihou sa môže začať. Opäť upozorňujem, že je nevyhnutné si k čítaniu pripraviť niečo dobré na zobnutie a pohár dobrého vína, piva alebo kvalitnej whiskey :D

Hannah má rada veci pod kontrolou. Do ničoho sa nepúšťa bez rozmyslu, je pragmatická a praktická. Vo všetkom, čo robí, je dobrá, ale jednu vec naozaj neovláda - a to je varenie. Keď už to v práci vyzerá na nekonečný stereotyp, rozhodne sa pre niečo nezvyčajné. Prihlási sa na veľmi drahý šesťtýždňový kuchársky kurz, ktorý realizuje veľmi prestížna celebrita v oblasti gastronómie. Hannah sa tak vyberá do odľahlej časti Írska, na krásnu farmu, kde stretne aj svoju poslednú známosť na jednu noc. Teší sa, že sa s Conorom opäť stretla, ale zároveň nevie, ako sa má k nemu správať. Veď si myslela, že ho už po tej vášnivej noci nikdy neuvidí...

Julie Caplin nás opäť zoznamuje s hŕstkou veľmi sympatických postáv. Nielen s Hannah a Conorom, ale aj ostatnými účastníkmi kurzu a ich učiteľmi. Priateľská nálada a vzájomná empatia postáv sprevádza celý príbeh a čitateľ sa vďaka nim dostáva do podobného veľmi príjemného rozpoloženia. Zrejme aj preto sú knihy tejto autorky také obľúbené. Prebúdza v čitateľoch tie najlepšie vlastnosti a tí majú potom pocit sa k celému svojmu okoliu správať čo najsrdečnejšie a najmilšie :)

Začiatok príbehu sprevádza niekoľko veľmi nepravdepodobných situácií, ale ako vždy ich autorke veľmi rada prepáčim a s chuťou sa púšťam do ďalších riadkov. Nasleduje pomerne nevýrazná časť, kedy sa pomaly zoznamujeme so všetkými postavami a dej sa nikam neposúva. Tu som mala trochu problém začítať sa, lebo ma nič nepoháňalo v príbehu ďalej. Druhá časť knihy ale nabrala úplne iný rozmer, vzájomná interakcia medzi postavami bola intenzívnejšia, dej sa začal uberať viacerými smermi a ja som sa konečne do príbehu úplne ponorila.

Tak ako Hannah, aj Conor mi niekedy pekne liezli na nervy, napriek tomu som im obom fandila a priala som im, aby medzi nimi vznikalo čo najmenej nedorozumení :D Veľmi sympatické bolo sledovať aj ostatných účastníkov kurzu a ich vzájomné rozvíjajúce sa priateľstvá. Užívala som si ich večerné vysedávanie v krčmách alebo len tak doma na pobreží a najradšej by som si okamžite zbalila kufor a vybrala sa na podobne kúzelné miesto, kde by som nemusela nič robiť, na nič myslieť, len skrátka byť. Zobrať si dobrú knihu, vyložiť nohy a dať si k tomu dobré jedlo.