piatok 2. septembra 2022

Čepeľ tajomstiev (Recenzia)

Autor:
Tricia Levenseller
Originálny názov: Blade of Secrets
Vydavateľstvo: CooBoo 2022
Séria: Kováčka osudu
Diel: 1/2
Počet strán: 320
Žáner: YA, fantasy
Moje hodnotenie knihy: 4,5*/5*
Moje hodnotenie obálky: 4*/5*

Anotácia:

Nový fenomenálny fantasy príbeh od autorky knihy Tiene medzi nami.

Budúcnosť krajiny visí na vlásku a jedinou nádejou je kováčka osudu, ktorá nevytiahla päty z dielne.

Magická kováčka Ziva vyrába najmocnejšie zbrane sveta. Vždy radšej trávila čas so železom než s inými ľuďmi.

Až keď vyrobí meč, ktorý vyzrádza tajomstvá, opúšťa bezpečie kováčskej dielne. S mečom a so sestrou po boku sa vydáva na šialený útek pred najmocnejšou ženou všetkých kráľovstiev. Vojvodkyňa, pre ktorú meč ukula, si chce totiž podmaniť celý svet a Ziva jej na to vyrobila dokonalý nástroj. Osud dievčat sa prepletie s učencom študujúcim mágiu, no i s rozptyľujúco krásnym žoldnierom Kellynom. Zive sa pri pohľade naňho prvýkrát podlomia kolená a snaží sa s tým stoj čo stoj bojovať. Jeho ohnivým vlasom a mocným ramenám však napokon nenávratne podľahne. Cíti to Kellyn rovnako alebo po jej boku zostáva len pre sľúbenú odmenu?

***

Po dlhom čase sa mi pod ruky konečne dostala nefalšovaná YA fantasy, na ktorú som sa už veľmi tešila. Po (pre mňa veľmi prekvapivých) fantastických Tieňoch medzi nami nám CooBoo pripravilo ďalšiu autorkinu knihu, tentokrát prvý diel pripravovanej dilógie Kováčka osudu - Čepeľ tajomstiev. 

Čepeľ tajomstiev má všetko, čo tento žáner môže ponúknuť - obrovské kráľovstvo rozdelené na viacero minikráľovstiev, mocichtivú osobu, ktorá chce všetky časti ovládnuť len pre seba, sympatickú hlavnú hrdinku, ktorá sa svojimi jedinečnými schopnosťami stane nechcene súčasťou tohto diabolského plánu a úžasného hlavného hrdinu, pri ktorom máte morálnu dilemu, či mu môžete veriť alebo nie. 

Autorkin štýl som si zamilovala už v Tieňoch a tu som sa v ňom iba utvrdila. Je svižný, pútavý, nezdržuje sa zbytočnými opismi a ak máte práve náladu na rýchlu, romantickú fantasy jednohubku, myslím, že pri Tricii Levenseller siahnete na istotu. Hneď od začiatku ide rovno k veci a dokázala ma udržať v napätí po celý čas. 

Čepeľ tajomstiev mi veľmi pripomínala jednu z mojich absolútne najobľúbenejších kníh/sérií vôbec - Výnimočnú. V tej mala hlavná postava jedinečnú schopnosť zabíjať, "vďaka" ktorej ju chceli využiť na ovládnutie všetkých kráľovstiev. V Čepeli tajomstiev to bolo veľmi podobné - Ziva dokáže vyrobiť magické, neporaziteľné zbrane a chamtivá vojvodkyňa ju chce využiť na ovládnutie celého kontinentu. Keďže mám Výnimočnú naozaj rada, vôbec mi nevadila podobnosť príbehov - práve naopak, užila som si to na 100 %  a som rada, že som si takto pripomenula podobný príbeh. 

Okrem toho sa mi veľmi páčilo aj zobrazenie sesterského vzťahu Zivy a Temry a najmä fanatickej náboženskej sekty, toho, ako bezdôvodne nenávideli všetko, čo sa len trochu odlišovalo a vymykalo ich pohľadu na svet (v tomto prípade Zivine magické schopnosti). Celkom trefná a najmä smutná metafora na zobrazenie našej reality. 

Knihe v podstate nemám čo vytknúť, okrem toho, že nemám okamžite pokračovanie. Myslím si, že to mohlo vyjsť kľudne aj v jednom zväzku, keďže to podľa tohto konca vyzerá na plynulé pokračovanie deja, ktorý vyvrcholí až v druhej časti. Každopádne dúfam, že druhý diel vyjde čo najskôr a zároveň, že vyjdú aj všetky ďalšie autorkine knihy. 


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Albatrosmedia.
Knihu si môžete kúpiť tu

1 komentár:

  1. Táto kniha ma vrátila do mojich YA fantasy časov. Absolútne neľutujem, že som jej dala šancu, len ako hovoríš... jediné čo sa dá vytknúť je to, že nie je pokračovanie :D! Strašne sa mi páčilo aj to, že Ziva nebola klasická hrdinka, čo ide zachrániť svet a ničoho sa nebojí. Skrátka taký ten hrdinský ultra beast. Potrebovala pomoc, bála sa a to bolo vlastne dosť super.

    OdpovedaťOdstrániť