Panny (Recenzia)

Vydavateľstvo: Lindeni 2022
Počet strán: 368
Žáner: thriller
Moje hodnotenie knihy: 3*/5*
Moje hodnotenie obálky: 2*/5*

"Nový strhujúci triler od autora bestsellera Tichá pacientka, v ktorom sa vražda a posadnutosť spájajú s gréckou mytológiou."

Edward Fosca je vrah. Tým si je Mariana istá. No charizmatický profesor Cambridgeskej univerzity sa zdá byť nedotknuteľný. Je totiž obľúbený medzi kolegami aj študentmi – a najmä medzi členkami tajnej spoločnosti známej ako Panny. Psychoterapeutka Mariana Androsová sa o Panny začne zaujímať, keď jednu ich členku nájdu zavraždenú. Rýchlo nadobudne podozrenie, že je za to zodpovedný Fosca. A keď sa objaví ďalšie telo, Mariana sa rozhodne – vraha zastaví, aj keby ju to malo stáť vlastný život…

***

Panny, resp. The Maidens som zaregistrovala hneď, ako vyšli v origináli - bolo prakticky nemožné sa im vyhnúť, ak sledujete zahraničné knižné kanály. Po Tichej pacientke, ktorá mi úplne nesadla, som bola naozaj zvedavá na recenzie a hlavne, čo na knihu poviem ja.

V Cambridge začne niekto surovo vraždiť študentky a naša hlavná hrdinka, psychoterapeutka Mariana prichádza do centra diania. Marianina neter totiž študuje na univerzite a okrem Mariany jej v živote neostal už nikto blízky. Jej jediná kamarátka sa teraz stala prvou obeťou vraha a Mariana jej chce poskytnúť oporu. Hneď od začiatku vstupuje na scénu tajomný, šarmantný profesor Fosca, okolo ktorého sa združuje tajná spoločnosť mladých dievčat nazývajúca sa Panny a pre Marianu sa stáva automaticky hlavným, no zďaleka nie jediným podozrivým.

Musím povedať, že po veľmi rôznorodých a prevažne vlažných recenziách som očakávala oveľa slabší príbeh, než bola Tichá pacientka. Preto ma veľmi prekvapilo, že Panny sa mi páčili o dosť viac. Vystavanie príbehu, zasadenie do prostredia univerzity a prepletenie so starým Gréckom mi vyhovovalo oveľa viac ako prostredie psychiatrie s divným terapeutom.

Väčšinu knihy som bola presvedčená, že ju ohodnotím pomerne vysoko, avšak koniec ma, podobne ako pri Tichej pacientke, dosť sklamal. V tomto prípade som ho neuhádla, ale prišlo mi, že autor sa až príliš nasilu snažil šokovať. Ďalšia vec, ktorá mi prekážala úplne najviac, bolo prepojenie s Tichou pacientkou - vzhľadom na to, že tam som viac-menej všetky postavy neznášala. Objavenie jednej z nich v Pannách ma naozaj...vyrušilo, ak to mám zhodnotiť slušne. :D

Stále však nie som presvedčená o tom, že zlomím nad autorom palicu. Z nejakého dôvodu ma jeho knihy (najmä Panny) dokážu upútať natoľko, že ich prečítam na jedno posedenie za pár hodín. Už to, že som na konci naštvaná, je druhá vec. Za mňa však Panny jednoznačne vedú a nebyť toho veľmi zvláštneho prepojenia s autorovou prvotinou a úplného záveru knihy, vyslúžili by si odo mňa aj vyššie hodnotenie, pretože ma naozaj kniha z 3/4 dosť bavila. Uvidíme, s čím príde autor nabudúce a možno po jeho ďalšej knihe sa už rozhodnem, či ma jeho tvorba baví alebo nie. Nateraz ostáva priemerom.