sobota 9. marca 2024

Trináste znamenie (Recenzia)

Autor: Elizabeth Briggs
Originálny názov: Portrait of a Scotsman
Vydavateľstvo: Grada/Cosmopolis 2024
Séria: Zodiac Wolves
Diel: 1/4
Počet strán: 296
Žáner: new adult fantasy
Moje hodnotenie knihy: 3*/5*
Moje hodnotenie obálky: 2*/5*

Anotácia:

Vo vzrušujúcom fantasy príbehu sa Ayla odjakživa cíti ako vyvrheľ. Jej matka bola človek, takže Ayla nikdy nebola uznaná za právoplatného člena svorky znamenia Raka. Každý deň bola nútená znášať bitky a šikanu. Veľké nádeje však vkladá do zhromaždenia všetkých svoriek, kde konečne získa nielen schopnosť premeniť sa na vlka, ale bude jej taktiež pridelený osudový druh, partner vyvolený Slnečnými čarodejnicami. Získanie vlčej podoby a partnera považuje za jedinú šancu zmeniť svoj život. Odhalenie jej osudového muža však všetkých šokuje, pretože je to budúci alfa zo svorky Leva – jej najväčší nepriateľ. Tesne predtým, ako alfa Levov vyvraždí jej rodinu, ju pred všetkými nehanebne odmietne. Ayle sa podarí utiecť, ale potom ju unesie oveľa väčšia hrozba: alfa záhadnej stratenej svorky. Naplní sa konečne jej sen o lepšom živote? Alebo bude musieť čeliť ešte horším výzvam?

***

Mala som dlhšiu prestávku od tohoto žánru a musím povedať, že po pauze mi takáto kniha veľmi dobre padla. Akoby som sa po rokoch vrátila k Twilightu, len k vlkolačiemu a pre dospelých :D Elizabeth Briggs je pre mňa novou autorkou a aj keď sa nevyznačuje extra kvalitnými spisovateľskými schopnosťami, rozhodne si príbeh vie dobre vymyslieť a zaujať čitateľa od prvých stránok. U mňa má veľké plus najmä vďaka pomerne malému rozsahu knihy, dej sa nevlečie, zbytočne nezdržiava a sústreďuje sa na to, čo je podstatné. 

Páči sa mi nápad vlčích svoriek prepojených so zverokruhom a k tomu slnečné a mesačné čarodejnice. Jednoduché a pritom zaujímavé. Autorka sa zbytočne do témy nezamotala a celkom jednoducho vystavala slušnú zápletku s veľmi hot hlavným hrdinom Kadenom :D Hlavná hrdinka Ayla bola 22 rokov vyvrheľom a čitateľovi to aj dosť často pripomína a utápa sa v sebaľútosti. Naopak, niekedy má sebavedomia na rozdávanie a Kadena si tak omotá okolo prstu (alebo aj okolo niečoho iného :D ). 

Séria je radená medzi erotické fantasy romance, z čoho som mala trochu obavy, ale vášnivejšie scény sa mihnú až v druhej polovici knihy a nie je to nič prehnané, takže som to úplne v pohode zvládla aj ja, ktorá daný žáner práve nevyhľadáva. Miestami kniha vedela prekvapiť a častokrát som čakala, že dej sa posunie niekde úplne inde, ako tam, kam ho autorka nakoniec nasmerovala. Inokedy bolo, naopak, úplne jasné, ako daná scéna skončí. 

Celkovo to bolo veľmi fajn čítanie, v rámci žánru to bude určite jedna z tých lepších sérií a ja sa teším na pokračovanie. Najskôr som si myslela, že možno každý diel bude venovaný inej postave zo zverokruhu, ale vyzerá to tak, že sa sústredíme najmä na hlavnú hrdinku Aylu a jej vnútorný boj medzi dvoma vyvolenými mužmi. Jedného jej vybral osud, druhého ona. Ktorému budete fandiť je asi jasné :D  


                           Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Grada.

                                                              Knihu si môžete kúpiť tu. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára