Ohnivá búrka (Recenzia)

Autor: Nancy Mehl

Originálny názov: Fire Storm
Vydavateľstvo: i527.net 2023
Séria: Kaely Quinn Profiler
Diel:  2/3
Počet strán: 304

Keď profilérku FBI Kaely Quinnovú jej brat požiada, aby mu pomohla starať sa o ich chorú matku, Kaely sa hneď vydá na cestu do Darkwateru v Nebraske. Po príchode však zistí, že malé mesto bojuje so sériou požiarov. Zatiaľ čo veliteľ hasičov je presvedčený, že ich príčinou je nesprávne používanie elektrických ohrievačov v chladných zimných mesiacoch, Kaely odhalí vzorec, ktorý v nej vyvolá podozrenie, že nejde o nehody.

Keď ďalší požiar zničí miestnu rodinu, Kaelino podozrenie sa zmení na istotu. Spolu so svojím partnerom v FBI zo St. Louis, Noahom Hunterom, a bratovým susedom hasičom Kaely a jej tím spustia vyšetrovanie, ktoré ich rýchlo privedie na stopu zvráteného zločinu. Keď konečne odhalia pravdu, Kaely sa ocitne tvárou v tvár šialenca, ktorý sa rozhodol, že jeho posledným odporným činom bude jej vražda.

***

Keď začnete čítať novú detektívnu sériu a prvý diel sa vám zapáči, rozhodne si nenecháte ujsť pokračovanie. A ja som na ďalší prípad s Kaely Quinnovou bola veľmi zvedavá. Táto behaviorálna analytička FBI vymyslela jedinečnú metódu, vďaka ktorej dokáže odhaliť zločincov. Je síce divná, ale kým podáva dobré výkony, jej okolie to dokáže akceptovať.

Za mňa má tento druhý diel určite pomalší rozbeh a prvých sto strán sa autorka sústreďuje najmä na súkromné problémy hlavnej hrdinky, ktorá musí odcestovať za matkou liečiacou sa z rakoviny. Má s ňou veľmi komplikovaný vzťah, ale je rada, že aspoň s bratom je to už na dobrej ceste. Nakoľko je workoholička a v meste, kde žije jej matka sa navyše vyskytli viaceré podozrivé požiare, hneď začne tušiť, že za tým všetkým je sériový podpaľač.

Postupne Kaely delí svoj čas medzi matku, oficiálnu misiu z FBI a v podstate vlastné a dobrovoľné vyšetrovanie požiarov. To zaberá, samozrejme, podstatnú časť príbehu, ale napreduje len veľmi pozvoľna a väčšie napätie dostávame až v závere. Ako Kaely postupne vypočúva ľudí, narastá jej aj počet podozrivých. Celý čas všetky stopy ukazujú na jednu konkrétnu osobu, ale nikto neverí, že by práve tá mohla byť skutočným páchateľom.

Nakoľko je Kaelyn život vo veľkej miere ovplyvnený minulosťou a aj v súčasnosti sa na ňu veľakrát odvoláva, myslím si, že je lepšie prečítať si najskôr prvý diel tejto série a až po ňom siahnuť po Ohnivej búrke. Budete tak mať lepší obraz o Kaelynom detstve a ľahšie pochopíte jej nezvyčajné analytické metódy a pozorovacie schopnosti.

V knihe opäť nájdeme odvolávky na náboženstvo a vieru v Boha. Ako som už písala pri prvom dieli, v knihách to nemám rada a do detektívok sa mi to nehodí už vôbec. Ale vedela som, že sa tu tomu nevyhnem a snažila som si to veľmi nevšímať. Aj romantické duše tu nájdu niečo pre seba, pretože Noah, kolega Kaely, sa zdá byť stále viac a viac zamilovaný. Uvidíme, ako sa ich vzťah bude ďalej vyvíjať, pretože, neklamme si, Kaely nemá práve jednoduchú povahu.

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu  i527.net.