Vlčí brloh (Recenzia)

Séria: The Wolf Den Trilogy
Diel: 1/3
Počet strán: 440
Žáner: historický román

Moje hodnotenie knihy: 4*/5*

Kúpele, víno a zmyselnosť roztáčajú koleso osudu rýchlejšie

Amara bola milované dieťa, otcova smrť však uvrhla celú rodinu do biedy a spečatila Amarin osud. Matka ju predala a dievča skončilo ako otrokyňa v neslávne známom vykričanom dome v Pompejach. Jej pánom sa stáva človek, ktorého z duše nenávidí. Hoci je vzdelaná, inteligentná a vynaliezavá, vo Vlčom brlohu sa od nej očakáva len to, aby vo všetkom vyhovela zákazníkom. Ona sa však nechce dať zlomiť. So svojimi sestrami, vlčicami z Brlohu, sa navzájom podporujú a delia o radosti, strasti či sny. Ulice Pompejí pulzujú životom plným nekonečného množstva príležitostí a Amara zisťuje, že aj ten najposlednejší otrok môže zmeniť svoj osud. V starovekom meste má však všetko svoju cenu. A Amara netuší, koľko za slobodu zaplatí ona.

Dej románu Vlčí brloh sa odohráva v pompejskom lupanáriu a ponúka možnosť priblížiť sa životu žien, ktoré dlhé stáročia zostávali v tieni nezáujmu a zabudnutia.

***

Vlčí brloh na prvý pohľad musí zaujať úplne každého - krásna obálka + krásna oriezka predstavujú dokonalý marketingový ťah, nehovoriac o tom, že aj anotácia znie výborne. Príbeh otrokyne, ktorá pracuje v bordeli v Pompejach je niečo, s čím som sa v beletrii ešte nestretla.

Amara, naša hlavná hrdinka, pochádza z Grécka z pomerne váženej rodiny lekára. Avšak smrť otca a následné dlhy prinútia jej matku predať ju do otroctva. To však netuší, že Amaru predá do nevestinca v Pompejach, kde ju čaká len hrubosť, krutosť a množstvo utrpenia. Jediná vec, ktorá ju drží nad vodou je nádej, že sa odtiaľ dostane a pocit súdržnosti s ostatnými "vlčicami".

Napriek pomalšiemu začiatku si ma kniha získala hneď na prvých stranách. Amara bola veľmi sympatická hlavná hrdinka, spolu s ostatnými ženami z lupanária a možno trochu paradoxne som si obľúbila aj Felixa, majiteľa bordelu. Predstavoval morálne veľmi sivú, komplexnú postavu záporáka a práve také mám najradšej. Príbeh plynul pomerne pomaly, išlo skôr o rozprávanie z (nie až tak) bežného života prostitútiek v starovekom svete, ale napriek tomu sa kniha čítala výborne.

Musím upozorniť na vulgárnejší jazyk, autorka si naozaj nedávala servítku pred ústa, čo je ale pre príbeh autentické a hodí sa to tam. Napriek tomu, že najmä v slovenských prekladoch kníh mi vulgarizmy a drsnejší jazyk prídu neprirodzené, tu to veľmi sedelo. Samozrejme, ak niekto vyslovene podobné výrazy neznáša, asi by mu to mohlo na knihe prekážať.

Napriek tomu, že kniha je dosť ponurá, násilná a depresívna - predsa len život otrokýň nemal veľa veselých momentov - stále si zachovala viac-menej odľahčený tón a súdržnosť, odhodlanie a nádej ženských postáv boli skôr inšpiratívne. Veľmi som Amare a ostatným ženám držala palce a naozaj sa teším na ďalšie dva diely, ktorých sa dúfam dočkáme čoskoro.

Knihu naozaj veľmi odporúčam, pokiaľ vám nevadí drsné prostredie, vulgarizmy (ktoré sú však v tomto prípade na mieste) a možno trochu pomalší začiatok. Ale Amaru a všetky ostatné dievčatá si určite zamilujete a budete im, rovnako ako ja, fandiť po celú dobu. Za mňa výborné čítanie a som si istá, že ďalšie diely to vytiahnu aj na plný počet hviezdičiek. Úvod série teda hodnotím na vynikajúce 4 hviezdičky.