Leto na Santorini (Recenzia)

Vydavateľstvo: Grada/Metafora 2023
Séria: Holiday Romance
Diel:  1/5
Počet strán: 328
Žáner:  román, chick-lit
Moje hodnotenie knihy: 1*/5*

Sarah má po rozpade vzťahu mužov na niekoľko rokov dosť. A tak si povie, že je najvyšší čas oživiť svoju prvú pravú lásku – cestovanie. Rezervuje si plavbu okolo gréckych ostrovov so skupinou cudzincov, no to ešte netuší, že ju tam čaká viac ako len cestovateľské zážitky. Keď na jachtu nastúpi nádherný Američan, je jej jasné, že má problém. Tým sa to však zďaleka nekončí! Čoskoro sa zoznámi s ďalším svetaskúseným a tentoraz aj bohatým krásavcom, ktorý sa navyše vyzná v umení. Sarah je v tej chvíli jasné, že problémy naozaj prichádzajú vo dvojici. Podarí sa jej predsa len zachovať si odstup tak, ako si to predsavzala na začiatku, a nájsť si svoju vlastnú cestu životom? Alebo podľahne letnej atmosfére na najkrajšom gréckom ostrove a nechá sa strhnúť milostným vzplanutím?

***

Musím priznať, že táto kniha si ma hneď získala najmä krásnou letnou obálkou a destináciou, kde sa odohráva. Či už sa chystáte k moru, alebo trávite dovolenku len doma, jedna takáto oddychová romanca je povinná jazda :D Ja už tento žáner nevyhľadávam tak často ako kedysi, ale najmä v lete si aspoň nejaký takýto príbeh vždy doprajem.

Zrejme by ste si podľa názvu predstavili, že príbeh sa bude odohrávať na Santorini, pravdou ale je, že tam sa to všetko len začína. Hlavná hrdinka Sarah tam prespí len jednu noc a vydáva sa odtiaľ na 10-dňovú plavbu loďou po gréckych ostrovoch. Jej dovolenková skupinka je malá, tvorí ju len 7 členov, ale navzájom si všetci hneď padnú do oka.

Ak sa chcete naladiť na dovolenkový mód, táto kniha vám rozhodne môže pomôcť. Veľa sa v nej je, pije, poflakuje a zabáva. Ak si myslíte, že vás prenesie do Grécka, tak s veľkou dávkou predstavivosti je to možné, s menšou nepravdepodobné. Okrem chleba s olivovým olejom, fetou, čerstvými rajčinami a tzaziky vám túto krajinu nič iné nepribližuje.

Osobne som mala veľký problém s postavami. Sarah sa správala ako teeneger a veľmi detinsky riešila svoje partnerské problémy a nové známosti. Josh bol miestami veľmi sympatický, ale situácie vedel pokaziť rozpoltenými poznámkami, kedy Sarah raz miloval a vzápätí boli len kamaráti. O ostatných členoch sme sa niečo málo dozvedeli, ale veľký priestor na ich prezentáciu nebol. Všetci boli od prvého okamžiku ako jedna veľká rodina, čo pôsobilo na mňa dosť neuveriteľne.

Páčilo sa mi, že sa autorka rozhodla spojiť 36-ročnú hlavnú hrdinku s 28-ročným mužom a poukázať na to, že vek je naozaj len číslo a takýto vzťah je celkom v poriadku a môže byť funkčný. Vzápätí to ale celé pokazila romantickým trojuholníkom. Zabila to príjemné napätie medzi Sarah a Joshom a už som ani jednému neverila, že prežívajú niečo skutočné.

Leto na Santorini je prvý diel zatiaľ 5-dielnej série prázdninových romancí, ktorá sa každá odohráva v inom kúte sveta. Pripomína mi sériu romantických útekov od Julie Caplin. Ale len nápadom. Štýlom by tieto knihy nemohli byť rozdielnejšie. Zatiaľ čo Julie Caplin píše pekné, dobrosrdečné, milé a feel-good oddychovky, Sandy Barker ponúkla moderný chic-lit snažiaci sa pôsobiť vtipne, ktorý ale v konečnom dôsledku pôsobil neprirodzene a silene. Veľmi nerada priznávam, že toto mi bohužiaľ nesadlo.