nedeľa 7. apríla 2013

Kúzla (Recenzia)


Autor: Aprilynne Pike
Originálny názov: Spells
Vydavateľstvo: Fortuna Libri Teen 2012
Séria: Krídla
Diel: 2.
Počet strán: 360
Žáner: fantazy, YA, víly
Moje hodnotenie obálky: 5/5
Moje hodnotenie knihy: 4/5

Anotácia: 
Hoci Laurel prijala fakt, že je víla, odmieta sa otočiť chrbtom k svojmu životu vo svete ľudí, a najmä k svojej prvej láske Davidovi. Počas pobytu v Avalone však zisťuje, že ani jej city k uhrančivému víliemu strážcovi Tamanimu nie sú celkom zanedbateľné. Je len otázkou času, kedy Laurel bude musieť spraviť rozhodnutie, ktoré zlomí jej srdce.
Ako si Laurel poradí s pretrvávajúcou trolou hrozbou a ako sa vyrovná so svojimi rozporuplnými citmi, sa dočítate v pokračovaní vílej fantasy série z pera mladej americkej autorky Aprilynne Pikeovej.

Krídla, prvá časť série, boli len takým rozbehom a úvodom do celej série. Dozvedeli sme sa, čo je Laurel zač - teda, že je florela (víla a napoly rastlina), autorka nám predstavila víliu ríšu Avalon a mali sme čas zamilovať sa buď do Davida alebo Tamaniho.

Kúzla sa začínajú 6 mesiacov po udalostiach, ktoré sa stali na konci prvého dielu. Laurel a David sú spolu, ale Laurel sa ešte stále nevie rozhodnúť, čo cíti k Tamanimu.
V prvej časti, som sa nevedela rozhodnúť, kto sa mi k nej hodí viac, ale po prečítaní dvojky vyhlasujem, že jednoznačne patrím k tímu David! Tamani je namyslená protiva, ktorá si chce Laurel privlastniť. A k dobru mu nepripíšem ani fakt, že s Laurel sa v skutočnosti pozná oveľa dlhšie ako len pár mesiacov. 

Ale naspäť k deju. Laurelini rodičia už vedia pravdu o tom, že je vílou. Púšťajú ju na letné prázdniny do Avalonu, odkiaľ jej prišla pozvánka, aby nastúpila do Akadémie. Na celé dva mesiace teda opúšťa rodičov, Davida a normálny život a odchádza do Avalonu, kde na ňu už čaká nielen Tamani, ale aj kopec štúdia a povinností, keďže je len vílou - začiatočníčkou. 

Aby ochránila všetkých svojich blízkych, snaží sa naučiť všetko, čo sa len dá, aj keď sa jej veľmi nedarí. Niekoľko krát ju príde navštíviť aj Tamani, ktorý jej stále viac a viac dáva najavo, ako veľmi chce, aby zostala žiť s ním v Avalone. 

Laurel, napriek tomu, že na svoj život v ľudskom svete príliš nemyslela, prichádza na to, že patrí k svojej rodine a Davidovi. Vracia sa domov a zisťuje, že je veľmi potrebné, aby sa rýchlo zdokonalila vo svojich schopnostiach, pretože trolovia na seba nenechajú dlho čakať.

Keď Laurel opäť začína kvitnúť, je pre trolov obrovskou návnadou, a preto ju prenasledujú až k domu jej priateľov, kedy Laurel trochu povolila v ostražitosti. Spolu s Davidom sa im snažia ujsť a v prvom rade ich odlákať od svojich priateľov, ale trolovia ich obkľúčia. S bezvýchodiskovej situácie ich dostane Klea, žena, ktorá z neznámych dôvodov tiež prenasleduje trolov. Cítim, že v ďalších dieloch dostane oveľa viac priestoru a nie som si istá, či to bude až taká dobrá postava. 

Po tomto útoku sa situácia trochu upokojí, ale je to len ticho pred búrkou. Laurel dostane pozvánku na novoročné oslavy Avalonu, na ktoré ide spolu s Tamanim. Keď sa však vracia domov, nečaká ju len nahnevaný a sklamaný David, ktorému klamala, ale aj odkaz, že obávaný Barnes uniesol jej najlepšiu priateľku Chelsea. 

V druhej časti série je oveľa viac akcie ako v Krídlach. Knihu som prečítala veľmi rýchlo a vôbec som sa pri nej nenudila. Je pre mňa jednoznačne obrovským prekvapením, pretože som po nie veľmi priaznivých recenziách nečakala absolútne nič. Jediné, čo mi na knihe vadilo, bol OPÄŤ ľúbostný trojuholník. Áno, ja viem, že to nemôže byť len taká jednoduchá láska bez prekážok, ale možno by sa dalo vymyslieť aj niečo iné, ako stále rozhodovanie sa medzi dvoma perfektnými chalanmi. 

Čo sa týka obálok, najviac sa mi opäť páči naša, ktorá je takmer rovnaká ako originálna. Paperback je takisto dobrý, portugalská obálka je síce pekná, ale hodí sa skôr k nejakej historickej knihe. Čo nechápem, je grécka obálka - to je nejaká iná kniha o krvilačných upíroch alebo čo? Ale aj tak, cenu za najhoršiu obálku ku knihe Kúzla získava Indonézia! Asi nemusím vysvetľovať prečo...

Paperback
Indonézia
Portugalsko
Grécko

Takže nakoniec moje hodnotenie knihy je:
Ak to takto pôjde ďalej, mám sa na čo tešiť pri ďalších dieloch :)
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára