štvrtok 25. apríla 2013

Predstav svoju knižnicu (7)


Každý týždeň vám predstavím niekoľko kníh z mojej knižnice. Začnem od kníh na písmeno A, až sa postupne prepracujem po písmeno Z. Cieľom je poskytnúť tipy na dobré čítanie a takisto pripomenúť aj staršie knihy, na ktoré sa už mohlo zabudnúť, ale ktoré určite stoja za prečítanie.
Dnes sú to knihy na písmeno H #1. 


1) Harry Potter (celá séria)
Anotácia (k prvej časti):

Harry Potter je sirota, žije u príšerných príbuzných a až do svojich jedenástich narodenín si myslí, že je obyčajný chalan... Lenže potom začne dostávať záhadné listy, navštívi ho sympatický obor, na jeho radu sa Harry prihlási na Rokfortskú strednú čarodejnícku školu, naučí sa hrať metlobal a stretne sa v boji so svojím úhlavným nepriateľom. Dôvod, prečo sa to všetko stane je jasný: Harry Potter je čarodejník!
Môj názor:
Čo dodať k Harrymu? Všetky diely som prečítala už veľakrát, naposledy som sériu čítala minulý rok v októbri. Pre mňa je to najlepšia, najpremyslenejšia a najčarovnejšia séria všetkých dôb a aj keď je dnes množstvo kníh, ktoré sú úžasné, nič sa Harrymu zatiaľ nevyrovnalo. 

2) Hraběnka z Albassy
Anotácia:
Kolem půvabné, osmnáctileté Christiny Marie kolují všelijaké romantické dohady. Kdo je ve skutečnosti toto děvče, které v naprosté svobodě a nespoutanosti vyrůstalo v divoké a melancholické krajině irského venkova a nečekaně se ocitne ve dvorské atmosféře císařské Vídně? Ačkoliv mladičká komtesa zpočátku poznává pouze okázalý život na císařském dvoře, brzy nahlédne i za fasádu tamější společnosti. A najednou sama stojí uprostřed nebezpečného světa plného boje o moc, intrik a spiknutí.
Môj názor:
Kniha je prvým dielom zo série Christina Marie a do knižnice mi pribudla nedávno, takže som ešte nemala čas ju prečítať. Ale obálku má krásnu a keď budem mať náladu na historickú knihu, možno siahnem práve po tejto sérií.


3) Hodina po půlnoci
Anotácia:
Píše se rok 1811 a dcera pařížského notáře Fabiena Maréchalová se vrací z kláštera, kam ji otec na naléhání macechy poslal na vychování. Teď dostala zprávu, že je těžce nemocný. Co se mohlo stát? Vždyť ještě před nedávnem byl plný síly a plánů. Cestou do Paříže je její kočár ve vánici přepaden najatými vrahy. Fabiena vyvázne jen o vlásek. Po návratu domů se záhy přesvědčí, že rodný dům, v němž strávila šťastné dětství a kde teď na ni čeká milující tetička Honorie, ale i nenáviděná macecha Mathilda, už dávno není místem pro klidný a šťastný život. A vůbec netuší, že navíc skrývá stará tajemství, motivovaná nenávistí a zradou, jejichž prozrazení vyvolá sérii zločinů. 
Fabiena je mladá a chce se bavit. Přestože Napoleon chystá válku s Ruskem, v Paříži vládne bezstarostná atmosféra - pořádají se divadelní představení, plesy, večírky, ale i souboje. Na jednom z večírků pozná toho, kdo jí tehdy v oné mrazivé noci zachránil život - poručíka husarů Juliena Leblanca. Netuší, že je milencem její macechy. Pohnuté události poté zamíchají osudy všech zúčastněných: Fabieny, krásné macechy, laskavé tety Honorie i Juliena, do něhož se Fabiena zamiluje...
Môj názor:
Ďalšia historická kniha, ktorá už dlho čaká na prečítanie, ale stále na ňu nie je čas. Odporučila mi ju sestra, ktorej sa knihy od tejto autorky veľmi páčia, takže nepochybujem, že je to skvelá kniha.

4) Hobit
Anotácia:
Toto je rozprávanie o dobrodružstvách hobita Bilba, ktorý príde na to, že prežíva a hovorí o skutkoch naskrze nečakaných...
Hobit Bilbo Bublík má pohodlný život, nie je ctižiadostivý a len zriedka cestuje ďalej ako na druhý koniec Vreckán. Raz sa však pred jeho dverami objaví čarodejník Gandalf s trinástimi trpaslíkmi a zoberú ho na cestu „tam a zase späť“. Chcú získať poklad veľkolepého Smauga, veľkého a veľmi nebezpečného draka...
Môj názor:
Hobita ani Pána prsteňov som nečítala a nevidela som ani filmy. Celý čas to ide akosi mimo mňa. Možno niekedy budem mať náladu si prečítať práve Hobita spolu s Pánom prsteňov, ale zatiaľ sa ani na jednu z týchto kníh nechystám.

Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára