Případ Pegasus (Recenzia)

Séria: Lang Reilly
Diel: 1/9
Počet strán: 304
Žáner:  thriller, mystery

Tajemství zaváté prachem staletí může otřást samotnými základy církve.
Řád templářů údajně zanikl roku 1312. Ale co když ne? Možná stále existuje a střeží tajemství, které by mohlo otřást vírou milionů lidí…
Americký právník Lang Reilly přijde během podezřelého výbuchu v malebné pařížské čtvrti o sestru. Pustí se do pátrání po skutečné příčině exploze, jenže někdo si očividně nepřeje, aby pravda vyšla najevo, a Langův život se ocitá v ohrožení.
Zdá se, že se všechno točí kolem obrazu, který si jeho sestra koupila těsně před smrtí. Mohl být důvodem, proč byla zavražděna? Stopy zavedou Langa přes Řím a Londýn až k ruinám templářského hradu v podhůří Pyrenejí, kde se ukáže, že zdánlivě obyčejný náboženský výjev v sobě skrývá klíč k jednomu z největších tajemství, jaké kdy lidstvo poznalo.

***

Konšpiračné teórie mám veľmi rada a takmer každú novú knihu s touto témou si aj zaobstarám. Predovšetkým mám v obľube, keď sú zamerané na náboženstvo, cirkev a ich tajomstvá. Ale naozaj nerozumiem, prečo sa väčšina takýchto kníh vždy prirovnáva ku knihám Dana Browna. Je nespočetne veľa iných autorov, ktorí píšu podobne zamerané knihy, dokonca s podobným priebehom a námetom, ale pri nich k prirovnávaniu nedochádza. A to, že niekto prirovnáva Prípad Pegasus k DaVinciho kódu je úplne absurdné! Ako vôbec niekoho môže napadnúť porovnávať nudný, nezáživný príbeh tejto knihy k dynamickému a premyslenému Da Vinciho kódu?! Je síce pravda, že sa tu dajú nájsť isté podobné črty, z ktorých hlavnou je to, že príbeh je založený na historickom obraze a na základe neho sa ďalej odvíja, ale pri tom by som to porovnávanie aj ukončila.

Už dávno som nečítala taký nudný, nezáživný a nezmyselný príbeh. Dej sa vliekol, dokopy sa v ňom nič nedialo, hlavná postava ma vôbec nedokázala zaujať. Nepáčila sa mi ani jeho partnerka, ktorá sa v príbehu mihla asi len pre to, aby si autor mohol "odfajknúť" povinnú výbavu príbehu - a to romantická zápletka. Done. ✓

No ale pekne poporiadku. O čom to vlastne je? No predsa o NIČOM!!!!! Langovi zabijú jediných príbuzných, jeho sestru a jej adoptívneho syna. Lang prichádza na to, že za všetko môže maľba, ktorú si jeho sestra kúpila na výlete vo Francúzsku. Vydáva sa po stopách  (po veľmi chabých stopách), aby našiel vinníkov. Pretože polícia sa prípadu, samozrejme, nebude venovať a uzavrie ho ako nevyriešený. Zapletie sa s nebezpečnou spoločnosťou tajomných templárov a je obvinený z niekoľkých vrážd. Jeho vyšetrovanie ho z Atlanty zavedie cez Taliansko a Anglicko až do Francúzska. Najviac poburujúce bolo pre mňa jednoznačne autorove nekonečné porovnávanie "úžasne vyspelej" Ameriky so "zaostalou a v ničom dobrou" Európou. Autor sa teda skôr venoval mudrovaniu o tom, ktorý európsky národ ako žije, aké má zvyky a aké nepekné krajiny sú to. Ako môže niekto povedať, že talianska, britská alebo francúzska kultúra nestoja za nič???

Hlavná zápletka bola veľmi slabá. Neviem, či ma príbeh tak znudil, že preto som až do konca nevedela, o čo tam vlastne ide a skrátka som bola taká nepozorná, že mi to nedošlo alebo to bolo naozaj tak úboho napísané, že mi to dôjsť nejak ani nemohlo. A vlastne ma to už ani nezaujímalo. Kebyže Langa nakoniec rozstrieľajú brokovnicou, bolo by mi to úplne jedno. Ale, samozrejme, náš americký supermozog a hrdina prežil a ešte aj vyriešil záhadu! A to bez nejakej väčšej námahy a znalostí. Naozaj po takých primitívnych stopách by to zvládol každý, dokonca aj obyčajná polícia!

Zhrniem to. Na tejto knihe sa mi nepáčilo absolútne nič a mrzí ma, že na goodreads jej dávam až jednu hviezdičku. Ale, žiaľ, menej sa už dať nedá. (Mali by tam zaviesť novú kategóriu pre takéto braky.) Naozaj túto knihu nemôžem odporučiť nikomu a naozaj nechápem, ako táto séria môže mať 9 dielov.