utorok 27. decembra 2022

Vianočné želanie (Recenzia)

Autor: Melissa McClone

Originálny názov: His Christmas Wish
Vydavateľstvo: Aktuell 2022
Séria: Mountain Rescue Romance
Diel:  1/5
Počet strán: 208
Žáner:  román
Moje hodnotenie knihy: 4*/5*
Moje hodnotenie obálky: 3*/5*

Anotácia:

Carly Vianoce milovala… až do nešťastnej tragédie

Carly Bishopová, rozrušená a zarmútená smrťou snúbenca a brata, opustila Hood Hamlet aj svoju vianočnú náladu, aby začala odznova. Ale teraz, o šesť rokov neskôr, ju jej rodina potrebuje. Carly sa vracia domov, aby čelila smutnej minulosti a darovala svojej neteri a synovcovi tie najkrajšie Vianoce.
Jake Porter, zaťažený pocitom viny, verí, že v ten osudný deň mohol svojich dvoch priateľov zachrániť a ušetriť Carly od takej srdcervúcej straty. Preto keď Carly pricestuje do mesta, Jake sa všemožne snaží dosiahnuť nápravu, aby sa obaja konečne mohli vo svojich životoch pohnúť dopredu.
Jake pomáha Carly zažívať čaro Vianoc, aby tieto sviatky opäť prijala, no podarí sa mu otvoriť jej srdce aj niečomu inému, čoho sa vzdala... láske?

***

Táto knižka bola pre mňa vianočnou knižnou chuťovkou. Oddychovka, ktorá mi spríjemnila predvianočný čas a pri jej čítaní som sa naozaj dostala do stavu, kde som spolu s hlavnou hrdinkou Carly prežívala všetky druhy emócií. Od žiaľu, psychickej bolesti, obáv, strachu, cez radosť a lásku až k zmiereniu sa s tragickou stratou a nájdení radosti z vianočných sviatkov a života samotného. Na tejto emocionálnej ceste jej pomohli deti jej sestry, ktoré svojim detským chápaním a úprimnosťou nenápadne pomohli svojej tete žiť tu a teraz. A pomohol aj Jake. Kamarát jej tragicky zosnulého brata, s ktorým sa poznala od detstva a stretla sa s ním po niekoľkých rokoch. Spoločnými spomienkami na detstvo, na zážitky, na svojich blízkych a vzájomnou náklonnosťou, ktorej sa Carly spočiatku bránila, prekonali ťažké životné obdobie a opäť sa tešili z Vianoc, nového prírastku v rodine a z prítomnosti svojich blízkych. To, kde je miesto v živote Carly si uvedomila až po krátkom odlúčení a záchrannej akcii horolezcov horskou záchrannou službou, v ktorej Jake pôsobil ako dobrovoľník. Do tejto útlej knižky sa zmestili aj informácie o práci záchranárov, ktoré autorka podala nenúteným spôsobom.

Pri čítaní som nenašla „hluché miesta“, alebo dlhé nezáživné a nudné pasáže. Štýl písania mi veľmi vyhovoval a preto som obracala jednu stránku za druhou a nevnímala utekajúci čas.

Na navodenie tej správnej pohody pred Vianocami medzi nákupmi, upratovaním a pečením, bolo čítanie tejto „jednohubky“ príjemným relaxom. Vrelo odporúčam!

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu  Aktuell.
Knihu si môžete kúpiť tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára