Dokonalá korisť (Recenzia)

Vydavateľstvo: Lindeni 2023
Séria: D. I. Callanach
Diel: 2/7
Počet strán: 408
Žáner: detektívka

Druhý diel dokonalej krimi série s detektívom Callanachom a inšpektorkou Turnerovou.

Edinburgh sa stáva európskou metropolou hrôzy. Uprostred hudobného festivalu niekto ostrou čepeľou rozpára brucho charitatívnemu pracovníkovi. V mnohotisícovom dave hudobných fanúšikov si vraha nikto nevšimne. Onedlho nájdu na dne smetnej nádoby učiteľku materskej školy zaškrtenú jej vlastným šálom. Polícia nepozná motívy a nevie nájsť žiadne stopy vedúce k páchateľovi, až kým sa nezačnú po meste objavovať podozrivé graffity. Vrah nimi oznamuje ďalšiu obeť. Čím nevinnejšia bude korisť, tým pre šialeného vraha lepšie...

***

Druhý diel série a ja mám pocit, že tu máme adepta na NAJlepší diel série. Neviem veru, či toto niektorý ešte prekoná, pretože tu je latka nastavená naozaj vysoko. Dokonalé vyšetrovanie s dokonalými postavami. Táto autorka vie presne skĺbiť pomer práce a osobného života, v jej príbehoch sa to skvele prelína a dopĺňa. Dvojica vyšetrovateľov Callanach a Turnerová je na špičke rebríčka v sympatickosti a aj keď im to spolu prajete, nebudete chcieť, aby tu prišlo už teraz, pretože tá ich chémia a to napätie medzi nimi je jednoducho skvelé.

V podstate máme v tejto časti až tri linky vyšetrovania. Dve ktoré, sa vzájomne nejakým záhadným spôsobom prelínajú a tá tretia je úplne mimo, ale výrazne tie dve ovplyvní. Autorka si vzala naozaj veľké sústo, ale podľa mňa jej všetko pekne do seba zapadalo, malo to hlavu a pätu, logické vysvetlenia a samotný nápad s takouto zápletkou bol podľa mňa jednoducho výborný. Počas čítania si naozaj nemáte kedy oddýchnuť, vyšetrovatelia sú neustále v plnom nasadení a okrem toho riešia aj súkromné problémy.

Medzi Callanachom a Turnerovou to tu trochu škrípe, čo ma strašne štvalo, ale zároveň som sa tešila, ako sa to na konci určite všetko vysvetlí. Veľmi sa mi na Callanachovi v tomto dieli páčilo, ako obchádza pravidlá a predpisy. Dokonca sa dal pri vyšetrovaní dokopy s novinárom a zločincom, čo bol dosť riskantný ťah. Ale karty to pekne zamiešalo a pribudla veľmi sympatická nová postava do ďalších dielov.

Kade chodím, tade túto sériu odporúčam. Keď sa ma niekto opýta na dobrú detektívnu sériu, vždy poviem túto. Neviem prečo som si ju tak obľúbila. Jasné, možno nejaké malé mikro nedostatky by sa tu našli, ale úprimne? Ja ich tu jednoducho hľadať nepotrebujem. Páči sa mi to tak, ako to autorka napísala a teda tento diel za mňa určite 5 ***** ! 😉