Jak ulovit boháče (Recenzia)

Diel: 3/4
Počet strán: 408
Žáner: historical, romance
Moje hodnotenie knihy: 5*/5*

Hattie Greenfieldová, dědička bankovního impéria, chtěla v životě „jen“ tři věci – získat uznání v uměleckých kruzích, bít se za správnou věc a provdat se za skutečného džentlmena.

Jenže se z donucení ocitla před oltářem s přitažlivým, ale zasmušilým finančníkem Lucianem Blackstonem, jehož temná minulost a bezohledné obchodní praktiky nahánějí britské šlechtě strach.

Lucian Blackstone se sám vypracoval a získal obrovské bohatství, jediné, co mu chybí, je společenské postavení. A tak když mu do klína spadne dcera jeho obchodního soka, neváhá a chopí se příležitosti, aby mohl uvést do pohybu své dlouho utajované plány.
Svatební cesta do Skotska však ukáže celou situaci v jiném světle. Hattie pomalu poznává Lucianovo pravé já a uvědomuje si, že oba můžou získat všechno – pokud jsou připraveni ztratit svá srdce

***

Konečne je tu tretí diel z úžasnej, historicko-romantickej série Liga mimoriadnych žien. Prvé dva diely Jak svrhnout vévodu (vyšlo aj v slovenčine ako Vojvoda z Montgomery) a Jak zkrotit svůdníka patria medzi moje najobľúbenejšie historické romance, práve pre svoju zábavnosť, svižnosť, originalitu a okorenenie feminizmom a emancipáciou žien.

V tretej časti sa stretávame z ďalšou z rebelských kamarátok - Hattie Greenfield. Hattie je nádejná umelkyňa, ktorá túži vykročiť z tieňa svojej finančníckej rodiny. Cestu jej však skríži hrubý a absolútne nevhodný adept na manžela, zbohatlícky Škót Lucian. Aj keď sa zo začiatku nenávidia, okolnosti ich prinútia k tomu, aby sa začali aspoň tolerovať.

Čo ma na tejto sérii veľmi baví je pridaná hodnota, ktorú Evie Dunmore do tohto žánru priniesla. Nielen ten feminizmus a formovanie hnutia sufražetiek, ktoré tvoria hlavné pozadie všetkých častí. Ale aj fakt, že sa dej odohráva až ku koncu 19. storočia, čo už nie je až také bezstarostné obdobie pre britskú šľachtu a ich rozhovory už nie sú len zdvorilostné frázy o počasí, ale už sa rozoberajú "modernejšie" témy, napríklad financie, obchodovanie a podnikanie. Konkrétne v tomto dieli sa veľká pozornosť venuje aj ťažkej a nebezpečnej práci v baniach, keďže Lucian je majiteľom uhoľných baní. A, samozrejme, vďaka väčšej feministickej osvete sa do týchto rozhovorov často zapájajú aj ženy, čo však stále nie je úplne konvenčné a akceptovateľné.

"... jen máloco pohorší společnost víc, než když se ženy hlasitě dožadují, aby se s nimi před zákonem zacházelo jako s lidmi."

Jediné, čo by som knihe, resp. prekladu, vytkla, je ten názov, ktorý absolútne nechápem a s príbehom ani originálnym názvom nemá nič spoločné. To je však naozaj jediná výčitka a celú sériu naozaj vrelo odporúčam. Po druhom dieli, ktorý bol predsa len trochu pomalší som dúfala, že sa vrátime k tempu, ktoré autorka nastolila v prvej časti a mala som pravdu - 400 strán ubehlo tak rýchlo, že som si ani nestihla všimnúť.

Jak ulovit boháče je ďalším skvelým pokračovaním série a ja budem netrpezlivo očakávať záverečný diel, ktorý sa bude sústrediť na poslednú zo štvorice kamarátok - Catrionu. Na ten si však určite počkáme nejaký čas, pretože ešte len v origináli vyšla 5. decembra. Vďaka tomu si však určite stihnete prečítať všetky diely, pokiaľ vám táto séria doteraz unikala. Za mňa výrazné odporúčanie a je to jedna z tých sérií historických romancí, ku ktorým sa určite budem vracať, podobne ako k Bridgertonovcom alebo Čekankám. Už teraz sa mi chcú čítať všetky tri diely znova!