Dom so zlatými dverami (Recenzia)

Séria: The Wolf Den Trilogy
Diel: 2/3
Počet strán: 488
Žáner: historický román

Moje hodnotenie knihy: 4,5*/5*

V jej svete láska nemá miesto

Amare sa podarilo uniknúť osudu otrokyne v najznámejšom pompejskom nevestinci a získať patróna. Teraz jej život závisí od náklonnosti muža, ktorého možno nepozná tak dobre, ako si myslela. Spomienky na Vlčí brloh ju mátajú v snoch a nezabudla ani na priateľky, ktoré musela opustiť. A čo je horšie, prenasleduje ju muž, ktorému kedysi patrila. Ak sa chce oslobodiť od minulosti, musí byť rovnako nemilosrdná ako on. A hoci jej patrónkou je bohyňa lásky Venuša, nájsť v sebe skutočné city nie je pre Amaru jednoduché.

Pokračovanie románu Vlčí brloh sa vracia do pompejského lupanária, kde osudy žien dlhé stáročia zostávali v tieni nezáujmu a zabudnutia.

***

Veľmi sa teším, že vydavateľstvo Ikar nás nenechalo dlho čakať a druhý diel Vlčieho brlohu nám prinieslo  ešte tento rok. Dúfam, že rovnako rýchlo vydajú aj tretí diel, aj keď ten bude ešte len v origináli vychádzať v novembri. Napriek tomu sa už teraz neviem dočkať záverečného dielu s opäť nádhernou obálkou a ladiacou oriezkou, presne ako pri prvých dvoch častiach. A som veľmi zvedavá, či sa dostaneme až do roku 79, kedy vybuchol Vezuv a Pompeje pochoval.

Príbeh Domu so zlatými dverami plynulo nadväzuje na udalosti, ktoré sa stali v prvej časti, takže, ak ste sa k nej ešte nedostali, tento odsek preskočte a namiesto toho siahnite po Vlčom brlohu 😉. Amare sa podarilo dostať z lupanária, kde bola nútená pracovať ako prostitútka. Teraz je závislá len na jednom mužovi, a tak dosiahla určitú mieru slobody. Avšak neustále ju mátajú spomienky na jej predošlý život a na jej priateľky, ktoré v bordeli ostali. Čoraz viac sa túži stať slobodnou ženou, obzvlášť po tom, ako sa zamiluje.

Druhý diel na ten predchádzajúci nadviazal nielen príbehom, ale aj kvalitou a štýlom rozprávania. Amarin príbeh je skutočne veľmi zaujímavý, autorka má skvelý, pútavý štýl, čo je presne tá správna kombinácia. Čo je pre túto sériu najväčším pozitívom sú pre mňa jednoznačne postavy. Nielen Amara, ktorú spoznáme najbližšie a ktorej sa jednoducho nedá nefandiť v jej ceste za slobodou a láskou, ale aj ostatné postavy, ktoré sú vytvorené veľmi realisticky a komplexne, čo z nich robí skutočných ľudí. Jediné, čo by som knihe vytkla je, že v nej bolo málo mojej asi najobľubenejšej postavy - Felixa, majiteľa bordelu a pôvodného "majiteľa" Amary.

Keďže príbehy až z takej hlbokej histórie veľmi nečítam, táto séria je pre mňa veľmi príjemným a originálnym prekvapením. Netradičné prostredie a veľmi zaujímavý životný príbeh hlavnej postavy tomu len nahrávajú a zatiaľ sa oba diely zaradili k mojim obľúbeným knihám. Som si istá, že ma ani záver série nesklame a po konci druhého dielu som ešte viac zvedavá, ako sa autorka rozhodne zakončiť Amarin príbeh.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Ikar.