Eragon - ilustrované vydanie (Recenzia)

Autor: Christopher Paolini

Originálny názov: Eragon
Vydavateľstvo: Fragment 2023
Séria: Odkaz Dračích jazdcov
Diel: 1/4
Žáner: fantasy

Vráťte sa do sveta Eragona v tomto úžasnom ilustrovanom vydaní! Oslávte 20. výročie celosvetového fantasy bestsellera z pera pätnásťročného Christophera Paoliniho, z ktorého sa v rámci série predalo už viac ako 40 miliónov výtlačkov.

Jeden chlapec, jeden drak, jeden čarovný svet plný dobrodružstiev.

Chudobný pätnásťročný farmársky chlapec Eragon nájde v Dračích horách modrý kameň, z ktorého sa vyliahne dračie mláďa Zafira. Spolu sa vydajú na nebezpečnú cestu Kráľovstvom ovládaným tyranom, ktorého zlo nepozná hraníc. Dokáže Eragon naplniť svoj osud a prevziať bremeno legendárnych Dračích jazdcov? Osud krajiny možno leží práve v jeho rukách...

Prvý diel série Odkaz Dračích jazdcov.

***

Väčšina z vás už Eragona určite čítala v starších vydaniach. Už ho zrejme smelo môžeme zaradiť do klasiky medzi fantasy, ktorú má za sebou väčšina priaznivcov tohto žánru. Mňa doteraz míňala, ale tomuto krásnemu novému ilustrovanému vydaniu sa len ťažko odolávalo, najmä keď som na túto sériu bola už vážne dlho zvedavá. Priznávam, že doteraz ma asi najviac odrádzala tá dĺžka jednotlivých kníh. Pri podobných mám totiž vždy obavy, či si kniha dokáže udržať moju pozornosť až do konca a či nie je plná "zbytočných" opisov.

Eragon predstavuje klasický putovný príbeh. Hlavný hrdina sa vyberie za niečím, na čo počas jeho dlhej cesty aj zabudnete a častokrát si kladiete otázku, kam vlastne ide a prečo? :D Mne sa to pri tomto príbehu stalo nejeden raz a musela som si v hlave pripomenúť udalosti, ktoré Eragonovej púti predchádzali.

Začiatok ma hneď upútal. Príbeh sa odohrával najskôr v Eragonovej dedine, kde sme sa so všetkým len pomaly zoznamovali a tiež spoznávame úžasné dračie stvorenie - Zafiru. To prepojenie medzi ňou a Eragonom sa mi veľmi páčilo a aj ich vzájomné mysľové rozhovory ma bavili. Samozrejme, Eragon sa chcel dozvedieť viac o drakoch a starých príbehoch, a práve toto rozprávanie ma bavilo asi najviac. Jeho učiteľom sa stal starý rozprávač Brom a kým boli títo dvaja hrdinovia spolu, príbeh bol super.

Asi tak v polovici knihy do príbehu začalo vstupovať stále viac a viac postáv, Eragon prechádzal stále viac a viac území a aj keď na neho číhalo stále nejaké nové nebezpečenstvo, začala som sa nudiť. Opisy boli dosť zdĺhavé a ak mám byť úprimná, aj tak som si nevedela jednotlivé miesta dobre predstaviť. Myšlienky mi začali od príbehu utekať a stále som sa naň sústredila ťažšie.

Najmä v závere, keď sa schyľovali k bitke už bolo v príbehu toľko postáv, rás, klanov, mien, nových názvov v starých jazykoch, že som začala mať v tom zmätok a tým že mi myšlienky lietali všelikade inde a neboli v deji, sa mi Eragon čítal ťažšie a ťažšie. Ilustrácie mi ale čítanie jednoznačne spríjemnili a som veľmi rada, že som mala možnosť čítať práve takéto krásne vydanie.