Balada o láske až za hrob (Recenzia)

Séria: Once Upon a Broken Heart
Diel: 2/3
Počet strán: 344
Žáner: YA fantasy
Moje hodnotenie knihy: 5/5

Nie každá láska sa môže naplniť

Po zrade Princa sŕdc sa Evangeline Foxová zaprisahá, že mu už nikdy nebude dôverovať. Verí, že ku vzkrieseniu šance na šťastný koniec, o ktorú ju Jacks obral, jej dopomôžu vlastné kúzelné schopnosti. No po tom, ako sa na ňu uvalí kliatba, musí s Princom sŕdc znovu uzavrieť dohodu. Ibaže tentoraz sa pravidlá líšia. Jacks už nie je jediná hrozba, pred ktorou by sa mala mať na pozore. V skutočnosti je možno jediný, komu môže veriť, aj keď v kútiku duše by ním najradšej pohŕdala.
Evangelinin život už neničí kúzlo lásky, ale smrtiaca kliatba. A ak ju chcú s Jacksom prelomiť, musia bojovať so starými priateľmi, nájsť si nových spojencov a premôcť kúzla, ktoré sa im zahrávajú s mysľou aj so srdcom. Evangeline tomu svojmu vždy dôverovala, no tentoraz o ňom pochybuje.

***

Vydavateľstvo Yoli vydalo druhý diel pomerne skoro po tom prvom, a tak som nemala až taký problém nadviazať v príbehu. Navyše, autorka na začiatku veľmi prirodzeným spôsobom čitateľovi pripomenie, k čomu sme sa v prvej časti dopracovali a kde sa príbeh skončil, a tak som sa mohla do čítania ponoriť hneď od začiatku.

Stephanie Garber má úplne svojský, magický štýl písania, ktorý poznáme už z jej prvej trilógie Caraval (bohužiaľ, u nás tretí diel nikdy nevyšiel, čo je škoda, pretože táto séria na záver Caravalu voľne nadväzuje a v podstate vyspoileruje záver tretieho dielu). Séria Bolo raz jedno zlomené srdce sleduje príbeh Evangeliny, ktorá na kúzla a mágiu verí a postupne sa jej život čoraz viac prepadá do ešte magickejšieho sveta. Autorka vytvorila nádherné kráľovstvá, ich vlastné magické príbehy a Osudy, ktoré sú kruté a radi sa s obyčajnými ľuďmi pohrávajú.

Evangelina je dosť naivná, ale veľmi sympatická hlavná hrdinka, ktorá stále verí v dobro. Svojimi rozhodnutiami však zviaže svoj život s Osudom - Jacksom, Princom sŕdc, ktorý, ako sa zdá, ju chce len využiť a vie, že mu rozhodne nemôže veriť. Avšak záchrana princa Apolla, Evangelininho manžela, ktorého na konci prvého dielu niekto zaklial, je možná len, ak bude Evangelina s Jacksom spolupracovať.  A, samozrejme, Jacks ju priťahuje a nielen kvôli tomu, že uzatvorením zmluvy s ním, ju to k nemu pridozene ťahá.

Táto séria ma naozaj veľmi baví. Pri mnohých scénách ma autorka dokázala prekvapiť a šokovať a celý príbeh je taký príjemne temno-rozprávkový, pre mňa úplne dokonalý na zimné obdobie. Ak máte radi fantasy, rozprávky, príťažlivých hrdinov, o ktorých netušíte, ako majú nastavený morálny kompas a magické kráľovstvá s veľkým množstvom nadprirodzena, táto autorka a táto séria je presne pre vás. Ja sa veľmi teším na záver trilógie, ktorého sa, dúfam, dočkáme čo najskôr, aby som si záver Evangelininho príbehu mohla vychutnať naplno.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Ikar/Yoli.