Tisíc úderov srdca (Recenzia)

Autor: Kiera Cass

Originálny názov: A Thousand Heartbeats
Vydavateľstvo: CooBoo 2023
Počet strán: 504
Žáner: YA, fantasy

Princezná Annika žije pohodlný život, no po smrti matky jej hrozí manželstvo bez lásky, ktoré dohodol jej chladný otec. Ďaleko za múrmi paláca, na okraji krajiny, ktorej Annikina rodina vládne, čaká Lennox na svoju chvíľu. Celý život zasvätil boju za svoj ľud a za zvrhnutie monarchie. Keď sa ich svety spoja, nedokážu na seba prestať myslieť. Annika celý život čakala na skutočnú lásku – čo sa však stane, keď ju pocíti k niekomu, koho nemôže mať?

***

Kiera Cass prichádza s novým príbehom, tentokrát samostatným fantasy románom Tisíc úderov srdca. Príbeh napísaný z dvoch uhľov pohľadu - z pohľadu princeznej Anniky a z pohľadu Lennoxa, ktorý bojuje proti monarchii a snaží sa získať územie svojho ľudu späť. Annika sa má vydať muža, ktorý posilní ich pozíciu vládnucej rodiny a ktorého ani zďaleka nemiluje. Problém nastane, keď sa zamiluje, avšak nie do svojho snúbenca, ale práve do Lennoxa, ktorý chce jej rodinu zničiť.

Napriek tomu, že má kniha 500 strán a na pohľad je to poriadna bichľa, príbehom som skutočne preletela. Ako už viem z predchádzajúcich autorkiných kníh, Kiera má skvelý, jednoduchý a pútavý štýl písania, a tak som cez množstvo krátkych kapitol doslova preletela. Samozrejme, samotný štýl by nestačil, ale aj príbeh ma musí zaujať, a to sa autorke opäť podarilo aj v tomto prípade. Mám veľmi rada tento typ romantických fantasy kníh, kde stávky nie sú príliš vysoké, príbehu nevládne len prehnane zložitá politika,  zápletka je pomerne jednoduchá, nemusím byť počas čítania v strese z neustáleho napätia a rizika a výborne si pri knihe oddýchnem. Zároveň to však neznamená, že by autorka príbeh odflákla, to rozhodne nie.

Annika aj Lennox boli veľmi sympatickí hrdinovia a obom som im veľmi fandila. Aj keď som veľmi rada, že ide o samostatnú knihu a dostali sme kompletný príbeh v jednej knihe a naraz, vôbec by mi nevadilo, keby je to séria, možno aj voľne nadväzujúca s inými hlavnými postavami, pretože by som sa rada do tohto sveta vrátila s podobne príjemným príbehom.Rozhodne Tisíc úderov srdca odporúčam. Mne kniha sadla na 100 % a verím, že si ju zamilujete aj vy.