štvrtok 5. januára 2023

Dvanásť dní do Vianoc (Recenzia)

Autor: Rachel Cohn a David Levithan
Originálny názov: The Twelve Days of Dash & Lily
Vydavateľstvo: CooBoo 2022
Séria: Dash & Lily
Diel: 2/3
Počet strán: 240
Žáner: YA
Moje hodnotenie knihy: 2,5*/5*
Moje hodnotenie obálky: 4*/5*

Anotácia:

Čarovný vianočný New York plný nekonečných dobrodružstiev.

Dvojica tínedžerov, ktorej sa splnil vianočný zázrak.

Jeden zápisník, ktorý ich znova zblíži.

Odkedy sa Dash a Lily do seba zaľúbili medzi regálmi ich obľúbeného kníhkupectva, majú za sebou ťažký rok. Lilin starý otec prekonal infarkt a dovtedy vždy pozitívne naladenú Lily to veľmi zmenilo. Do Vianoc, ktoré Lily nadovšetko miluje, zostáva už len dvanásť dní. Dash, jej brat Langston a ich kamoši sa preto rozhodli, že pomôžu Lily opäť uveriť v jedinečné sviatočné čaro zasneženého New Yorku.

***

Prvú knihu s Dashom a Lily som si zamilovala. Je to jedna z mojich najobľúbenejších vianočných. Je neuveriteľne roztomilá a nákazlivá, čo sa týka tej pravej sviatočnej nálady. Niečo podobné som čakala aj od pokračovania. Žiaľ, to čo sa mi v jednotke tak páčilo, tomuto dielu chýbalo. 

Z Lily sa stal deprimovaný frfloš, ktorému sa nikto ničím nezavďačí a aj keď chápem, že si zrovna neprechádzala najlepším obdobím, nemusí hľadať problémy ešte aj tam kde nie sú a môže byť milá na ľudí, ktorí jej chcú len dobre. Stratila to svoje typické čaro, ktoré dokázala okolo seba šíriť a skôr čitateľa rozčúli ako poteší. 

Naopak Dash je neuveriteľne chápajúci, trpezlivý a vytrvalý. O takomto chalanovi sníva každá teenegerka, takže ak si chcete nechať roztopiť svoje srdcia, táto kniha je to pravé pre vás. Potom už len dúfať, že niekoho podobného sa vám podarí nájsť aj v realite :D 

Po prvotných problémoch a nedorozumeniach, katastrofy stále pokračujú, ale už aspoň v lepšej a optimistickejšej nálade. Dash ani Lily nešetria veľkými gestami a prekvapeniami a naozaj si dávajú záležať na tom, aby potešili jeden druhého. Opäť máme možnosť stretnúť skvelé vedľajšie postavy akými sú Lilin dedko, jej brat, skvelá pani Basil E. a dokonca poteší a zabaví aj otravný Edgar Thibaud. 

S týmto dielom som to mala na striedačku. Niektoré úseky ma bavili viac, iné menej, ale celkovo musím priznať, že by som sa bez neho zaobišla. Trochu silené pokračovanie, ktoré v podstate ani nie je až tak vianočné (iba ak trochu v závere) a je podstatne slabšie prepracované ako prvý diel s nápaditým červeným zápisníkom nájdeným v kníhkupectve. Jednotka zostáva mojou vianočnou srdcovkou a dvojku odporúčam čerstvo zamilovaným a láskou povzneseným teenegerom. 


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu  Albatrosmedia.

                                                            Knihu si môžete kúpiť tu 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára