Čo na svetle nevidno (Recenzia)

Autor: Kerstin Gier

Originálny názov: Vergissmeinnicht
Vydavateľstvo: CooBoo 2022
Séria: Nontiscordardime
Žáner: YA, fantasy

Nové dobrodružstvo od majsterky fantazijných svetov a romantických zápletiek Kerstin Gier!

Quinn je najpopulárnejší a najkrajší chalan v škole. Nenápadná Matilda je doňho roky po uši buchnutá. Stačí jedna noc, aby sa ich životy obrátili totálne naruby. Po ťažkej nehode vidí Quinn veci, ktoré nemôžu patriť do tohto sveta. Komu sa zdôveriť, keď si všetci myslia, že mu preplo? Na prahu jeho izby sa objaví Matilda, na ktorej mu záleží tak málo, že jej povie o rozprávajúcich sochách a vyškerených lebkách, ktoré ho všade prenasledujú.

Quinna a Matildu katapultujú nasledujúce udalosti do magického dobrodružstva plného nebezpečenstiev. A naozaj nikto by nečakala, že možno by k nej mohol niečo cítiť...

***

Jasné, Kerstin Gier píše pre mladšie ročníky (pre oveľa mladšie ako som ja :D ), ale to mi vôbec nezabraňuje užiť si každú jednu jej novú knihu. A že si ju nikdy nenechám ujsť, je skrátka samozrejmosť. Jej knihy sú jedna veľká paráda, vždy perfektný relax a aj tú najlepšiu náladu dokážu ešte o kúsok zdokonaliť. A pri tejto jej najnovšej to platí rovnako.

Dve hlavné postavy Quinn a Matilda by nemohli byť podarenejší. Zväčša sa mi stáva, že mám vždy o kúsok radšej chlapčenské postavy, ale tu musím priznať, že strelená Matilda o krok vedie pred stále veľmi sympatickým, ale nie tak výrazným Quinnom. Matilda vyniká aj vďaka svojej príšernej rodine. Všetci sú veľmi pobožní, členovia rôznych kresťanských a dobrovoľníckych spolkov. Najhoršie na tom je, že bývajú všetci pri sebe a navzájom o sebe všetko vedia. Matilda je pod drobnohľadom a najmä bratranec a sesternica sú tými najotravnejšími postavičkami, ktoré neustále sliedia, vyzvedajú a bonzujú. Outsideri rodiny sú teta s dcérou, ktoré vždy držia pri Matilde a vnášajú do jej života trochu normálnosti.

Quinn sa spolu s Matildou dostáva do víru zvláštnych udalostí v magickom svete, ktorý autorka skvele vymyslela. Našťastie nás netrápi podrobným vysvetľovaním, zhrnie len to najdôležitejšie a zoznámi nás s jeho zvláštnymi obyvateľmi a rôznymi bytosťami. Mihne sa tu aj skvelý Xemerius, ktorého si pripomeniete zo série Drahokamy a myslím, že v ďalších častiach si ho užijeme viac :)

Matilda berie každú nevšednosť úplne prirodzene, jej pohotové reakcie vždy stoja za to. Zaskočí nielen Quinna, ale aj čitateľa :D Quinn je veľmi roztomilý, ako sa postupne do Matildy zamilováva a ako mu to postupne dochádza. Obaja sú skvelými postavami, ktoré si okamžite obľúbite. Nasmiala som sa, užila som si to a teším sa na pokračovanie.

P.S.1: Neváhajte a čítajte! :D
P.S.2: Ak ste nebodaj od autorky ešte nič nečítali, okamžite to napravte. Môžete začať ktoroukoľvek jej knihou, všetky sú skvelé.