Moje vražedné vnútorné dieťa (Recenzia)

Vydavateľstvo: Ikar 2022
Séria: Achtsam morden
Diel:  2/4
Počet strán: 328
Žáner:  mafiánske krimi

Druhý diel mafiánskeho krimi je ešte sústredenejší na vraždu než predtým.

Björn Diemel si polepšil a za všetko vďačí kurzu sústredenosti. Niekdajší „diablov“ advokát má konečne viac času na dcéru a aj jeho hádky s manželkou prebiehajú akosi láskavejšie. Nečudo, keď sa človek stane vodcom nie jedného, ale hneď dvoch mafiánskych klanov, predpokladá sa, že má istý nadhľad. Hoci z prchkého Dragana neostalo veľa na spomínanie a ani s druhým uväzneným bosom to nevyzerá ružovo, Björn stále nie je spokojný. Prečo si nedokáže užívať nadobudnutú slobodu a moc? Nervy má neustále na prasknutie a k tomu to ustavičné vraždenie...

Mafiánsky chlebíček je tvrdý ako päsť s boxerom a aby sa Björn stotožnil s novou profesiou, potrebuje pomoc. Jeho mentálny kouč Joshka Breitner vie ako na to. Vďaka príručke Vnútorné vymodlené dieťa Björn zisťuje, že všetky jeho súčasné problémy pramenia v detstve. A že ak chce prijať samého seba, musí najskôr prijať potreby svojho vnútorného dieťaťa. Má však na to dosť odvahy?

***

Po výbornom prvom dieli som bola veľmi zvedavá, aké nové problémy si autor pre hlavného hrdinu Björna pripraví a s čím mu bude pomáhať jeho kouč Joshka tentoraz.

V predchádzajúcej knihe bola výborne prepojená myšlienka koučingu a motivácie s hlavnou mafiánskou zápletkou. V tomto dieli sa autor usiloval o niečo podobné, avšak tu sa striedali oblasti "Vnútorného vymodleného dieťaťa" s "Kurzom sústredenia pre manažérov". Za mňa jednoznačne viedli kapitoly a úseky sústredené na druhú menovanú oblasť. Viac sa približovali predchádzajúcej časti a ku knihe sa hodili akosi prirodzenejšie.

Prvá polovica knihy je venovaná Björnovi, jeho detstvu a analýze jeho vnútorného dieťaťa. Snaží sa medzi nimi nájsť rovnováhu a vysvetliť svoje aktuálne nevyrovnané správanie. Veď dosiahol všetko po čom túžil a aj tak je stále akýsi nespokojný. Trochu dlhšie trvalo, kým sme sa dostali k Björnovým mafiánskym problémom, ale keď sme tam už konečne dorazili, dostala som to, na čo som čakala a čo som si užívala pri čítaní prvého dielu. Skvelé reakcie hlavného hrdinu na stále nové problémy a komplikácie. Iróniu, humor, nadhľad a rady jeho sympatického kouča, vďaka ktorým dospel Björn vždy k absurdným riešeniam, ktoré mu ako zázrakom vždy vychádzali.

Vážne ma bavili Björnove nápady, ako sa s okolitými neprajníkmi vedel pohrať, zosnoval plán, ktorý ho vždy postavil mimo hru a z pozadia ťahal za nitky tak, aby všetko išlo podľa jeho predstáv a v jeho prospech. Akonáhle sa nakopilo viac problémov, kniha konečne nabrala správne tempo. A aj keď sa Björn už zapovedal, že žiadne ďalšie vraždenie nebude, pár mŕtvol sa tu nešťastnou náhodou objavilo. Nič, čo by ale tento skúsený advokát nedokázal vyriešiť.

Aj keď sa mi nápad so sústredenosťou v predchádzajúcej knihe páčil oveľa viac ako vnútorné dieťa (s ktorým rozhovory boli miestami dosť otravné), nakoniec to autor do celého príbehu celkom vydarene zakomponoval. Hlavne v manželských problémoch mu veľmi pomohlo a elegantne a bez mŕtvol vyriešilo aspoň túto záležitosť :D Koniec bol celkom uzatvorený, takže vôbec netuším, akým smerom sa bude uberať ďalší diel. Je ale isté, že si ho nenechám ujsť.