Mágia rodu Thronovcov (Recenzia)

Vydavateľstvo: Yoli 2024
Séria: Sorcery of Thorns
Diel: 1/1,5
Počet strán: 440
Žáner: fantasy

Má moc, o ktorej zatiaľ netuší

Čarodejníci sú zlí. Elisabeth to vedela odjakživa. Vychovávali ju ako najdúcha v jednej z austermeerskych veľknižníc. Vyrastala tak medzi čarodejníckymi knihami – grimoármi, ktoré si šepkajú na policiach a rinčia železnými reťazami. Ak ich niekto oslobodí, zmenia sa na bizarné obludy z atramentu a kože. Elisabeth dúfa, že sa jedného dňa stane strážkyňou a bude chrániť kráľovstvo pred ich mocou.
Pri útoku na knižnicu však utečie najnebezpečnejší grimoár. Elisabethina zúfalá snaha zastaviť ho spôsobí, že ju obvinia z účasti na zločine a postavia pred súd. Ocitne sa sama len so svojím úhlavným nepriateľom čarodejníkom Nathanielom Thornom a jeho záhadným démonickým služobníkom Silasom. Rozpúta sa okolo nich desaťročia plánované sprisahanie, ktoré by mohlo znamenať skazu nielen pre veľknižnice, ale aj pre celý svet.

Postupne, ako jej spojenectvo s Nathanielom silnie, Elisabeth spochybňuje všetko, čo sa doteraz naučila – o čarodejníkoch, o svojich milovaných knižniciach, ba dokonca aj o sebe samej. Objaví v sebe totiž moc, o ktorej netušila, a budúcnosť, o akej ani nesnívala.

***

Do Thornovcov som sa púšťala bez toho, že by som si čítala anotáciu alebo recenzie a nič lepšie som urobiť ani nemohla. Do príbehu som sa ponorila okamžite, autorka ma dokázala vtiahnuť do sveta plného mágie, predsudkov, intríg, nebezpečenstva, ale aj priateľstva a lásky. Celý svet mi dával zmysel, nebolo tam príliš vysvetľovania, ktoré by zbytočne naťahovalo dej, ale na druhej strane som ani nemala pocit, že by som niečomu nepochopila alebo že by niečo nedávalo zmysel. Už dávno sa mi nestalo, že by som bola z fantasy knihy taká nadšená, ale Margaret Rogerson sa to podarilo.

Najlepšie na celej knihe boli postavy. Elizabeth bola príjemná hrdinka, Nathaniel bol skvelý a vtipný hrdina a  úplne najlepší bol Silas, Nathanielov sluha, ktorý ma svojimi sarkastickými komentármi bavil celú knihu. Rovnako aj vedľajšie postavy, ako napr. Elizabethina najlepšia kamarátka, boli super a podobne aj hlavný záporák bol skvelo vymyslený. Možno by som hlavným postávam pridala aspoň o dva roky viac, ale to je naozaj už len detail.

Ak ste fanúšikovia fantasy, romantiky a mágie, Mágia rodu Thornovcov vám nesmie ujsť. U mňa sa určite zaradila medzi moje najobľúbenejšie a už sa neviem dočkať, kedy sa vrhnem na doplnkovú novelu k tejto knihe. Síce bol príbeh uzavretý, ale naozaj veľmi rada sa do tohto úžasného sveta vrátim.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar a Yoli.