Magická posadnutosť (Recenzia)

Vydavateľstvo: Lindeni 2024
Séria: Practical Magic
Diel: 1/2
Počet strán: 288
Žáner: magický realizmus

Moje hodnotenie obálky: 2*/5*

Keď sestry Sally a Gillian Owensové osirejú, ujmú sa ich excentrické tety, ktoré bývajú v tom najtemnejšom a najdesivejšom dome malého mestečka v Massachusetts. Dievčatá postupne odhaľujú, aké tajomné, ba desivé schopnosti majú ich tety. Keď sa rovnaké magické nadanie začne prejavovať aj u Sally a Gillian, rozhodnú sa uniknúť spod vplyvu svojich príbuzných a začleniť sa do „normálnej“ spoločnosti.

Minulosť plná mágie ich však dobehne. A keď nastanú problémy v podobe hrozivého ducha, musia sa tri generácie žien z rodu Owensovcov nielen spojiť, ale aj prijať svoju mágiu ako dar – a kľúč k budúcnosti plnej lásky a vášne.

***

Napriek tomu, že Practical Magic patrí už takmer ku klasikám svojho žánru (nielen ako kniha, ale aj ako film so Sandrou Bullock a Nicole Kidman), u nás vychádza tento príbeh po prvý raz. A keďže som doteraz ani nevidela film, rozhodla som sa pre tradičnú postupnosť a najskôr som skúsila knihu. 😀

Príbeh je o dvoch sestrách Sally a Gillian, ktoré po nešťastnom úmrtí rodičov, vychovávali ich podivné tety. Obidve by boli najradšej úplne normálne, ale do svojho okolia nikdy nezapadali, práve pre ich magické tety. Čokoľvek zlé sa prihodilo, všetci obyvatelia mestečka to pripisovali bosorkám Owensovým. Na druhej strane však v čase zúfalstva neváhali a vyhľadali pomoc práve u nich, či už žiadali  nejaké zaklínadlo alebo elixír. Obe sestry sa postupne rozhodnú opustiť tento podivínsky život, avšak zdá sa, že ten ich len tak ľahko neopustí.

Na knihu som bola naozaj zvedavá, ale zároveň som mala aj trochu obavy. Predsa len je to už staršia kniha a viackrát sa mi pri podobných knihách potvrdilo, že film bol lepší. Ale Magická posadnutosť sa mi čítala naozaj príjemne. Páčilo sa mi, ako bol príbeh vyrozprávaný, sem tam autorka prehodila uhol pohľadu, ale nepôsobilo to mätúco ani rozhádzane. Páčili sa mi aj postavy, každá svojským spôsobom. A keď sa v príbehu objavila mŕtvola, vedela som, že to je príbeh presne pre mňa. 😀

Magická posadnutosť ma naozaj milo prekvapila a už sa neviem dočkať, kedy si pozriem aj film. Tak trochu očakávam, že sa zaradí k mojím obľúbeným. Ak ste nad touto takmer klasikou váhali, tak za mňa ju môžem len a len odporúčať, za prečítanie určite stojí, obzvlášť, ak máte radi pohodový príbeh s troškou mágie, humoru aj vážnosti. Jediné, čo ma mrzí, že kniha nevyšla až na jeseň, pretože pochmúrne počasie, sviečky a halloweenska výzdoba sú pre čítanie tejto knihy nutnosťou!