utorok 30. júla 2013

Crowfieldska kliatba (Rýchlorecenzia)

Autor: Pat Walsh
Originálny názov: The Crowfield Curse
Vydavateľstvo: Slovart 2012
Séria: Crowfield Abbey
Diel: 1/2
Počet strán: 240
Žáner: YA, fantasy
Moje hodnotenie obálky: 3/5

Anotácia:
Will vie o tajomstve. Ďaleko v lese, niekde za opátstvom, v ktorom žije, je hrob. A pod snehom leží niečo, čo malo žiť naveky. Ale Will nie je jediný, kto o tom vie. Niekto ďalší ho pozoruje... Vo Willovom svete ožíva stredoveká mágia, lesní ľudia, zvláštni svätci a kliatby a povery dávnoveku. Chcete vedieť, čo sa stane, keď pochováte anjela? Radšej však nečítajte potme.

***

Čo sa mi páčilo:
Kniha bola bez pochybností originálna, čo sa mi na nej páčilo najviac. Bolo to opäť niečo iné, čo som ešte nečítala, a práve preto ma bavila. Námet bol zaujímavý a kniha bola napísaná celkom pútavo. Takisto sa mi páčilo prostredie a čas, v ktorom sa kniha odohrávala. Kláštor uprostred ničoho pôsobil veľmi tajomne a tak trochu desivo. A 14. storočie  celý efekt len znásobilo.
A nesmiem zabudnúť na zvláštnu bytosť - Hoba, ktorý sa mi ako nadprirodzená bytosť veľmi páčil a bola by som rada, keby sa v ďalšej časti vyskytuje aj viac.

Čo sa mi nepáčilo:
Aj napriek tomu, že anotácia znie strašidelne, pri knihe nebol dôvod ani trochu sa báť a práve možno to je vec, ktorá mi tam chýbala najviac. Na druhej strane je pravda, že kniha bola asi určená mladším čitateľom, keďže hlavný hrdina Will má 14 rokov.
Druhá vec, ktorá mi trochu vadila (čo absolútne nie je chyba knihy), je zima. Celé sa to odohráva v zime v roku 1347 a počas týchto letných dní ma dosť odrádza, čo i len pomyslenie na to, že za pár mesiacov príde opäť zima. Samozrejme, je to moja chyba, malo mi to dôjsť, keď som sa pozrela na obálku. Len mne akosi ten sneh ušiel...

Celkové zhrnutie:
Celkovo si myslím, že je to vydarená kniha. Absolútne nenáročná, zvlášť vtedy, keď už nemáte 14 rokov. Myslím, že keby mám nejakých 12, tak by som sa pri nej naozaj bála, ale teraz som si pri nej len skrátila dlhú chvíľu. Rozhodne si ale rada prečítam pokračovanie, ak sa k nemu dostanem, pretože koniec bol dosť otvorený a zaujímalo by ma, ako to celé vlastne skončí.

Moje hodnotenie:
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára