utorok 23. júla 2013

V tmavej chodbe (Rýchlorecenzia)

Autor: Lois Duncan
Originálny názov: Down a Dark Hall
Vydavateľstvo: Ikar 2013
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 184
Žáner: YA, fantasy, horror
Moje hodnotenie obálky: 3/5

Anotácia:
Keď Kit Gordyová príde na výberovú dievčenskú školu, veľmi rýchlo zistí, že je to tam úplne iné, ako si predstavovala. Blackwood je majestátny starý dom opradený tajomstvom, vypína sa na odľahlom mieste, nie je tu internet a mobilné telefóny nemajú signál. Chabé elektrické svetlo nestačí ani na to, aby z chodby, kde majú študentky izby, vyhnalo zlovestné tiene. Školu vedie záhadná madam Duretová a okrem nej je tam jej syn, staručký profesor a dve pomocníčky. Kit má len tri spolužiačky a čoskoro vysvitne, že všetky dievčatá spája niečo iné ako štúdium. V škole sa čosi deje a Kit sa to vôbec nepáči. Ani to, že na listy písané rukou nedostáva odpovede. Nemôže sa spojiť s matkou a otčimom, ktorí sú na svadobnej ceste po Európe, ani s najlepšou priateľkou Tracy. Najčudnejšie je, že v noci ju mátajú podivné sny a prebúdza sa s boľavými prstami, akoby celú noc hrala na klavíri, čo jej však v skutočnosti vôbec nejde. Aj ostatné dievčatá sa odrazu menia. V Kit dozrieva presvedčenie, že z toho desivého miesta musia stoj čo stoj ujsť. Pritom ešte netuší, že učitelia a študentky nie sú jedinými obyvateľmi Blackwoodu.

***

Čo sa mi páčilo:
Absolútne som nevedela, čo mám čakať od tejto knihy. Jediné, čo som vedela, bolo to, že prvýkrát bola kniha napísaná v roku 1974 a že je prepísaná, aby sa adaptovala do dnešnej doby. 
V knihe je cítiť, že bola napísaná už dávnejšie, ale vôbec mi to nevadilo. Páčilo sa mi ako sa autorka zbavila moderných technológií a odrezanosť od sveta knihe len prospela. Kniha bola o to strašidelnejšia a skutočnejšia.
Hlavná hrdinka bola super a aj jej blackwoodske spolužiačky boli fajn. Páčila sa mi aj madam Duretová, bola to taká správna psycháčka. 
Námet knihy bol veľmi originálny a nič podobné som doteraz nečítala. 

Čo sa mi nepáčilo:
Trochu ma zarazil veľmi rýchly koniec. Čakala by som trochu viac strán na ukončenie celej knihy, hlavne, keď nemá pokračovanie. Na druhej strane, aspoň som nebola v napätí dlho.
Celkovo mohla byť kniha hrubšia, pretože sa strašne dobre čítala a mrzelo ma, že som ju prečítala tak rýchlo. 

Celkové zhrnutie:
Kniha je naozaj tenká a prečítala som ju za pár hodín. Veľmi dobre sa mi čítala a podobné romány s nádychom gotiky by sa mohli vydávať aj častejšie. Môžem ju len a len a odporúčať, pretože mňa veľmi milo prekvapila.

V Česku sa pripravuje vydanie tejto knihy na 7.8. s inou obálkou pod názvom Temnou chodbou vo vydavateľstve Baronet.

Moje hodnotenie:
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára