streda 10. júla 2013

Príbeh dámy X (Recenzia)

Autor: A. J. Molloy
Originálny názov: The Story of X
Vydavateľstvo: Fragment 2013
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 264
Žáner: erotický román
Moje hodnotenie obálky: 4/5

Anotácia:
Úplne dokonalý príbeh pre všetkých fanúšikov Fifty Shades of Grey 
Vzrušujúci román plný vášne a erotickej fantázie. Jeden deň, jedno stretnutie a jeden magický muž zmení jej život. 
Dvadsaťročná študentka X (tak ju všetci prezývajú) prichádza do Neapola, kde chce pracovať na svojej diplomovej práci. Jej takmer osudové stretnutie so záhadným mužom, grófom Roscarrickom zmení všetky jej plány. Jeho zdanlivý nezáujem v nej vyvoláva ešte väčšiu túžbu. Kto je ten neodolateľný muž a čo pred ňou tají? Čím viac času s ním X trávi, tým väčšia vášeň ju spaľuje. Dokáže X odhodiť všetky svoje zábrany a oddá sa tajomnému kultu? Podstúpi najvzrušujúcejší a zároveň zničujúci erotický obrad?

***
Táto kniha ma zaujala hlavne obálkou. Musím povedať, že väčšina obálok k tejto knihy  je vydarená. Nevadilo by mi, keby vydavateľstvo použije aj jednu z možností dole, ale aj naša obálka je veľmi pekná a tajomná.




Hlavná hridnka X, ako ju všetci volajú, prichádza do Neapolu za svojou kamarátkou, kde chce pracovať na svojej diplomovke o talianskej mafií. Hneď v prvý deň stretne v kaviarni neuveriteľne príťažlivého muža, do ktorého sa zamiluje na prvý pohľad.

S lordom Roscarrickom, krásnym, tajomným a hriešne bohatým mužom, sa stretáva opäť a dosť nápadným spôsobom jej oznámi, že o ňu nestojí. Neskôr je veľmi prekvapená, keď zistí, že ju Mark (Lord Roscarrick) stále ochraňuje a dáva na ňu pozor.


Aj napriek tomu, že ju Mark upozorňuje, že by nemali byť spolu, X si nemôže pomôcť. Pomaly odhaľuje Markovo tajomstvo a stáva sa jeho súčasťou.

Na knihe sa mi páčilo hlavne prostredie. Taliansku sa nedá odolať a Palazzo Roscarrick musel vyzerať naozaj úchvatne. Čerešničkou na torte sú už "len" miliardy na účte, s ktorými si mohli dovoliť cestovať na Dolomity, do Benátok, atď.

Ďalšia veľmi pozitívna vec je to, že slovenský prekladateľ nepreložil meno X ako Ixka, ako to majú v Čechách. Asi by som si na to nezvykla a  liezlo by mi to na nervy podobne, ako Holubička v Krásnej katastrofe (aj keď tam to nie je spôsobené prekladom).

Páčila sa mi zápletka s mafiou, keďže bežne sa s touto tematikou nestretávam. Trošku ma sklamal, ba až rozčúlil koniec, ktorý by som si vedela predstaviť trošku iný :) Na knihe mi prišlo zvláštne hlavne to, že autorka X opisovala ako maximálne slušné a neskúsené dievča, a pritom pri všetkých mystériach (okrem posledného) prišla o všetky zábrany. To posledné nedokázala spraviť, aj keď podľa môjho názoru nebolo o veľa horšie, ako tie predchádzajúce.

Ako som už spomínala, koniec ma celkom naštval, ale asi sa to dalo čakať. Knihu nemôžem porovnávať s 50 shades, pretože tú som nečítala, ale napriek tomu som si všimla pár podobností. Bohatý chlap, slušné dievča a tajomstvo.

Kniha sa mi čítala ľahko a rýchlo a aj keď ma nestrhla až tak veľmi, som rada, že som si ju mohla prečítať a urobiť si vlastný názor, čo odporúčam aj ostatným. Určite sa nájdu ľudia, pre ktorých je táto kniha ako stvorená a bude sa im páčiť a samozrejme nájdu sa aj ich protiklady :) Ja sa radím k zlatej strednej ceste a preto je moje hodnotenie:


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Knihu si môžete kúpiť tu.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára