štvrtok 25. júla 2013

Predstav svoju knižnicu (19)

Každý týždeň vám predstavím niekoľko kníh z mojej knižnice. Začnem od kníh na písmeno A, až sa postupne prepracujem po písmeno Z. Cieľom je poskytnúť tipy na dobré čítanie a takisto pripomenúť aj staršie knihy, na ktoré sa už mohlo zabudnúť, ale ktoré určite stoja za prečítanie.
Dnes sú to knihy na písmeno M #2.

1) Madame Tussaud
Anotácia:
Román z romantického prostredia Paríža na konci 18. storočia prerastie do napínavého príbehu o jednom z najznámejších konfliktov starého kontinentu, o Francúzskej revolúcii. Rozprávačkou je mladá umelkyňa Marie Grosholzová, neskôr známa ako Madame Tussaud, ktorá sa dostáva do blízkosti kráľovskej rodiny a zhotovuje figuríny niektorých jej členov. Po prevrate, v čase anarchie a masových popráv, sa ocitne vo väzení a v snahe zachrániť si život sa rozhodne vyrábať posmrtné odtlačky sťatých hláv nepriateľov novej republiky. Po búrlivých udalostiach, stroskotanom manželstve a smrti syna odchádza do Anglicka a začne vystavovať svoje diela na verejnosti.
Môj názor:
Táto kniha je naozaj veľmi krásna a veľmi hrubá. Vyzerá strašne lákavo, ale myslím, že momentálne na ňu nemám náladu, takže v blízkej dobe sa na ňu nechystám. Každopádne sa na ňu skvelo pozerá.

2) Meno vetra
Anotácia:
Kvothe vyrastá v spoločnosti kočovných umelcov. Šťastné detstvo ukončí nepochopiteľná vražda jeho rodičov a všetkých, ktorých mal rád. Túžbu pomstiť smrť blízkych potláča potreba vyrovnávať sa s nástrahami bežného života. 
Meno vetra je prvý fantasy román Patricka Rothfussa z trilógie Príbeh kráľovraha. Napriek tomu, že autor sa netají inšpiráciou dielami svojich predchodcov, v jeho knihe prevládajú príbehy ľudí nad atraktivitou rekvizít žánru, čím posúva hranice fantasy literatúry. Za román Meno vetra získal Patrick Rothfuss v roku 2007 ocenenie Quill Award.
Môj názor:
Toto je jedna z kníh, na ktoré nie je naozaj nikdy čas. Tiež je dosť hrubá a napriek tomu, že som ju už niekoľko krát začala čítať, nikdy som sa nedostala ďalej ako cez pár kapitol. Nepochybujem, že je to výborná kniha, ale akosi sa k nej stále nemôžem dokopať.

3) Mefistov klub
Anotácia:
Je čas Vianoc, do ktorého rušivo zasiahne brutálna vražda mladej ženy. Kuriózne satanistické symboly na mieste činu a latinský nápis "Zhrešil som" tvoria rébus, aký bostonskí policajti nikdy dosiaľ neriešili. Netrvá dlho, kým súdna lekárka Maura Islesová a detektívka Jane Rizzoliová odhalia stopu vedúcu od obete ku kontroverznej psychiatričke Joyce O´Donnellovej, známej sympatiami k páchateľom najzávažnejších trestných činov, ktorá je členkou tajomného spoločenstva s názvom Mefistov klub. Členovia klubu sa snažia preniknúť do podstaty zla. Veria, že temné sily sa môžu zhmotniť do nášho fyzického sveta.
Po objave ďalšej obete priamo na prahu Mefistovho klubu sa členovia spolku začínajú právom obávať aj o vlastné životy. Nie sú obe vraždy iba ďalším dôkazom zla, ktoré sa votrelo do nášho sveta z temnôt?
Môj názor:
Ďalšia z krimináliek od Tess Gerritsen, ktorá bola výborná. Myslím, že to bola moja prvá kniha od nej a možno aj prvá z detektívneho žánru, ale to neviem určite. Nepamätám si ju až tak dopodrobna, ale viem, že sa mi veľmi páčila.

4) Mulgarath sa hnevá
Anotácia:
Tri obyčajné deti Jared, Simon a Mallory Graceovci vstúpili do iného sveta - a pritom neodišli z tohto! Dvojica talentovaných autorov Tony DiTerlizzi a Holly Blacková riskovala všetko, aby ich pozoruhodné rozprávanie uzrelo svetlo sveta. Päť kníh - jedno vzrušujúce dobrodružstvo - Kroniky rodu Spiderwickovcov!
Ich svet je bližšie, než si myslíte.
Môj názor:
Posledná časť mojej obľúbenej série z detstva. Ja skrátka milujem Kroniku rodu Spiderwickovcov. Hneď by som si išla všetkých 5 kníh znova prečítať. Škoda, že častí nie je viac a že sú také strašne útle. 


5) Marina
Anotácia:
„Po patnácti letech se mi vrátila vzpomínka na ten den. Viděl jsem toho mladíka, jak se potuluje mlhou kolem nádraží Estación de Francia, a jméno Mariny mě znovu zasáhlo jako čerstvá rána. Každý z nás má ve své duši zamčené nějaké tajemství. A tohle je to moje.“
Oskar Drai studuje v Barceloně roku 1980 a zasnívá se v obklopení oslnivých modernistických domů. Při jedné ze svých toulek poznává odvážnou dívku Marinu, která se s ním vydává odhalit taje historie města. Potkávají záhadnou postavu, za jejíž příběh ještě někdo musí zaplatit.
Môj názor:
Úlovok zo zlínskeho outletu. Marina má krásnu, pochmúrnu obálku, ktorá ma hneď zaujala a kniha ma dosť láka, ale mám pocit, že ak to nebude smutné, tak to bude minimálne deprimujúce a na to teraz skutočne nemám náladu. Odložím si ju na jeseň. 

6) Milovat zlodějku
Anotácia:
Lily Mastersová je velmi talentovaná a pohledná zlodějka. I ona je nakonec dopadena, jenže ke svému překvapení vzápětí vykoupena z vězení. Jejím zachráncem je bohatý gentleman Gideon Cole, který ji chce použít jako zástěrku k získání bohaté nevěsty. To ovšem musí nejdřív Lily převychovat z pouliční zlodějky v perfektní dámu. Plán je to téměř dokonalý; dokud ale Gideon nezjistí, že Lily se v dámu proměnila naprosto neodolatelným způsobem.
Môj názor:
Ďalšia kniha z outletu. Pomaly si začínam robiť aj zbierku historických kníh, pretože ma bavia, ale s ich čítaním sa až tak neponáhľam, pretože predsa len sú to knihy, ktoré ma budú baviť (snáď) aj keď budem staršia. Mimochodom, táto edícia kníh má strašne krásne obálky. 

Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára