štvrtok 4. júla 2013

Predstav svoju knižnicu (16)

Každý týždeň vám predstavím niekoľko kníh z mojej knižnice. Začnem od kníh na písmeno A, až sa postupne prepracujem po písmeno Z. Cieľom je poskytnúť tipy na dobré čítanie a takisto pripomenúť aj staršie knihy, na ktoré sa už mohlo zabudnúť, ale ktoré určite stoja za prečítanie.
Dnes sú to knihy na písmeno L #1.


1) Luxus
Anotácia:
Půvabné dívky v krásných šatech, které se baví až do svítání na večírcích, neodolatelní mladíci s prohnaným úsměvem a nebezpečnými úmysly. Drobné lži, temná tajemství a skandální vztahy. Takový je Manhattan v roce 1899… Manhattanské společenské scéně vládnou Elizabeth a Diana Hollandovy. Když zjistí, že jejich postavení je velice vratké, náhle všichni představují hrozbu pro jejich šťastnou budoucnost. Tenhle vzrušující výlet do věku nevinnosti, který se odehrává ve světě bohatství a klamu, má ovšem k nevinnosti nesmírně daleko.
Môj názor:
Prvá časť mojej obľúbenej série, ktorú som dočítala len nedávno a už teraz mi chýba. Luxus, ako úvodný diel, sa mi veľmi páčil, rovnako ako sa mi páči aj obálka tejto knihy. Určite si Luxus ešte prečítam, pretože sa mi nielen páčil príbeh, ale sedel mi aj autorkin štýl, ktorým knihu napísala. 

2) Lampa
Anotácia:
Z náhodného stretnutia Eve a Doma v bludisku vo Švajčiarsku vzplanie vzťah, vášnivý, ale aj plný duševného porozumenia. Eve tuší, že fascinujúci Dom je mužom jej života. Dom navrhne presťahovanie do Francúzska, kde kúpi starú opustenú provensalskú usadlosť Les Genévriers a spolu s Eve sa tam usídlia. Sú šťastní a odlúčení od sveta, obklopení hudbou, knihami, levanduľovými lánmi, nádhernou scenériou provensalského kraja. V Les Genévriers však nie je všetko tak, ako sa zdá. Vzťah medzi Eve a Domom nahlodávajú hrozivé tajomstvá, medzi starými múrmi sa ozývajú dávni duchovia. Eve sa ponára do minulosti a objavuje temné dejiny Les Genévriers, aké si v očarení rajskou krásou nevedela predstaviť. A čo ju čaká, keď začne pátrať v minulosti muža, ktorého považovala za svoju osudovú lásku?
Môj názor:
Lampu som ešte nečítala, ale chystám sa na ňu. Očakávam, že to bude zasa niečo iné a zaujímavé a už sa na ňu teším. A opäť obálka - tá je krásna, úžasná, dokonalá!

3) Láska a vzdor
Anotácia:
Krásna Judith Tavernerová a jej brat sir Peregrine sa vyberú do Londýna za svojím poručníkom grófom z Worthu, ktorého im v závete ustanovil ich nebohý otec. Aké je však ich rozčarovanie, keď zistia, že ním je muž, s ktorým sa za nepríjemných okolností zoznámili cestou! V Londýne sa ihneď rozchýri, že slečna Tavernerová je bohatá dedička, a ponuky na sobáš sa zo všetkých strán len tak sypú. Medzi uchádzačmi o jej ruku nechýba ani člen kráľovskej rodiny. Ona však všetkých vytrvalo odmieta. Komu patrí jej srdce?
Môj názor:
Jedna z prvých historických kníh, ktoré som čítala (ale, bohužiaľ, nedočítala). Asi som vtedy ešte nemala náladu na historické knihy, ale Heyerová ma už presvedčila, že jej knihy stoja za to, takže sa k tejto pekne-krásne vrátim a dočítam si ju.


4) Leonardov tieň
Anotácia:
Miláno, rok 1497. Renesancia vrcholí. Giacomo, pätnásťročný sluha slávneho maliara Leonarda da Vinciho prežíva najťažšie obdobie svojho života. Jeho pán pracuje na svojom najvýznamnejšom diele, Poslednej večeri, už takmer dva roky. Dokončí ju vôbec? Veď takmer ešte nezačal. Panovačný vojvoda milánsky žiada, aby bola maľba hotová do návštevy pápeža, ktorý navštívi Miláno na Veľkú noc. Giacomo vie, že ak majster Leonardo poriadne nezvýši tempo, vojvoda pozve mladého génia Michelangela, aby domaľovať dielo on. To by však znamenalo, že po uši zadlžený Leonardo neuvidí od vojvodu ani deravý groš a majitelia obchodov voči nemu nemilosrdne zakročia. Majster Leonardo sa však tvári, akoby si vážnosť celej situácie neuvedomoval, a tak zostane všetko na mladom Giacomovi. Vymyslí nejaké riešenie? Ak áno, prijme ho Leonardo?
Môj názor:
Rovnaký prípad ako s knihou Láska a vzdor. Začala som ju čítať strašne dávno, ale neprekúsala som sa cez prvé strany a kniha ostala nedočítaná. Som zvedavá, kedy na ňu bude čas, ale možno si ju nechám aj na neskôr.

5) Láska slečny Elliotovej
Anotácia:
Anne Elliotová, prostredná dcéra pochabého sira Waltera, ktorého zaujíma výhradne vlastný šľachtický titul, už má plný rozkvet mladosti dávno za sebou.
Ako devätnásťročná poslúchla radu priateľky a vzdala sa manželstva s bezvýznamným námorným kapitánom Frederickom Wentworthom. Po ôsmych rokoch, keď sa zaľúbenci znovu stretnú, je všetko inak. Sira Waltera vlastná neschopnosť a márnotratnosť prinútila prenajať rodinné sídlo a presťahovať sa do Bathu, a kapitán Wentworth sa ako bohatý muž so zvučným menom vracia práve do jeho domu.
Ozvú sa staré city, keď sa obaja opäť stretnú?
Môj názor:
Annu Elliot som čítala v skrátenej (a oveľa zľahčenej) verzií po anglicky a páčila sa mi. Teším sa, keď si ju prečítam aj v plnom znení po slovensky. 

Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára