nedeľa 14. júla 2013

Mesačné NAJ (4)

Túto rubriku vymyslela Rodaw z Knihánkova, ktorá svoje 
Měsiční nej robí vo forme videí.
Každý mesiac zaradím knihy, ktoré som prečítala 
do rôznych kategórií.


V júni som prečítala  8 kníh a sú to:
  • Prozření (Anna Godbersen)
  • Dívka z nočních můr (Kendare Blake)
  • Som roztrieštená (Tahereh Mafi)
  • Krásna katastrofa (Jamie McGuire)
  • Veľký Gatsby (F.S. Fitzgerald)
  • Tajemství Lynburnů (S. R. Brennan)
  • Jonas (Eden Maguire)
  • Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (Ransom Riggs)
1) Najlepšia kniha
Rovnako, ako minulý mesiac, aj v júni som 5* dala viacerým knihám. Preto tento výber nebol ľahký. Ale kniha, z ktorej som bola najviac namäkko bola Som roztrieštená. Neviem, či ma ovplyvňuje to, že je to dystopia a tie ja milujem, alebo mi jednoducho sadla. Štýl, ktorým je napísaná, mi učaroval a preto ju vyberám za najlepšiu knihu mesiaca jún.

2) Najslabšia kniha
V júni som neprečítala ani jednu vyložene slabú knihu. Takže si túto kategóriu trochu pozmením na Knihu, ktorá ma najviac sklamala a víťazom sa stáva kniha Krásna katastrofa. Tá kniha nebola zlá, to vôbec, ale čakala som od nej asi zbytočne veľa a nedostala som to. A hlavná hrdinka bola jednoducho ... hlúpa, jemne povedané. Je to škoda, lebo na Katastrofu som sa obzvlášť tešila.

3) Najakčnejšia kniha
Najakčnejšou a najdynamickejšou knihou júna bola pre mňa Som roztrieštená. Ale to je asi pochopiteľné z mojich chvál na útto knihu. Skrátka, Som roztrieštená sa stala jednou z mojich srdcoviek.

4) Najnudnejšia kniha
Presne, ako som neprečítala slabú knihu, neprečítala som ani nudnú knihu, takže je problém vyberať najnudnejšiu. Ale asi vyberám knihu Jonas, zo série Krásni a mŕtvi. Tá kniha ma veľmi milo prekvapila, nečakala som, že ma bude až tak baviť, ale v porovnaní s ostatnými sa v nej dialo toho najmenej, takže preto ju vyberám do tejto kategórie.

5) Najvtipnejšia kniha
Najvtipnejšou knihou bola určite kniha Tajemství Lynburnů. A to hlavne vďaka hlavnej hrdinke, ktorá bola vtipná už len tým, že bola, nehovoriac o tom, keď vypustila niečo z úst. Takéto hrdinky mám najradšej.

6) Najlepšia hrdinka
Tu je výber rovnako ťažký, ako pri najlepšej knihe mesiaca. Ale, čo by sme iné čakali, keď skoro všetky hrdinky sú takmer dokonalé, že. Aby som sa stále neopakovala vo výbere kníh, tentokrát to bude kniha Prozření, konkrétne postava Diany Hollandovej. To dievča malo neuveriteľnú guráž. Hneď od prvej knihy mi padla do oka a v poslednej časti sa stala mojou najobľúbenejšou postavou celej série.

7) Najlepší hrdina 
Určite najtajomnejší a najzaujímavejší hrdina je Jay Gatsby. Kto to bol, čím bol a čoho všetkého súčasťou bol, to nikto netuší. Ani po prečítaní knihy nebudete múdrejší. V každom prípade u mňa túto kategóriu za jún vyhral práve on.

8) Najlepší knižný pár 
Tu je môj výber úplne jasný - Adam a Juliette z knihy Som roztrieštená. Ja viem, veľmi prekvapujúce. Ale keď oni sú takí super. A Adam, ach, Adam. Dostal sa do mojej TOP 10 mužských hrdinov hneď po pár stranách, na ktorých sa prvýkrát objavil.

9) Najhorší zloduch
Najhorší zloduchom  bol podla mňa Obeahman z knihy Dívka z nočních můr. Nechcem spoilerovať, preto neprezradím, prečo ho vyberám, ale kto Dívku čítal, určite mi dá za pravdu. Ja osobne ho nenávidím! 

10) Najlepší koniec a rozuzlenie
V tejto kategórií vlastne tento mesiac ani nemám čo vybrať, pretože:
- Krásna katastrofa mala podľa mňa hrozný, príšerný koniec! (tú knihu by som najradšej za ten koniec nakopala do zadku, keby nejaký má!)
- Som roztrieštená síce skončila dobre, ale má pokračovanie a to nepovažujem za úplný koniec
- Rovnako ako Jonas a Tajemství Lynburnů
- Prozření som takmer odplakala, najskôr som mala pocit, že to horšie ani skončiť nemohlo, ale potom mi nejak došlo, že to vlastne skončilo dobre. Ale aj tak...
- Rovnako ako Dívka z nočních můr
- Koniec Veľkého Gatsbyho bol ... pre mňa určite prekvapujúci
- A preto mi nič iné neostáva a vyberám Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Aj keď aj táto kniha má pokračovanie, nebol koniec až taký otvorený, ako napr. v Roztrieštenej a bol super.

11) Najdesivejšia kniha
Tu ani nezapochybujem a opäť vyberám Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Nebola to strašidelná kniha, ani sa tam nič desivé nedialo, ale tie deti. A tie fotky. Z tých mi behal mráz po chrbte a po tme mi veru nebolo všetko jedno.

12) Najzaujímavejší námet
Opäť Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Uznajte sami, že táto kniha je maximálne originálna. Myslím, že toto je bezkonkurenčný výber.

13) Najkrajšia obálka
Tu som narazila na veľký a neriešiteľný problém. Preto som si to uľahčila a za Najkrajšiu obálku mesiaca jún volím nie jednu, ale hneď štyri. (Čo už, keď som taká nerozhodná.) Sú to obálky ku knihám Prozření, Krásna katastrofa, Som roztrieštená a Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Každá je krásna a zaujímavá niečím iným, a pre mňa je nemožné vybrať tú naj. 



 Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára