utorok 2. júla 2013

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (Rýchlorecenzia)

Autor: Ransom Riggs
Originálny názov: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
Vydavateľstvo: Jota 2012
Séria: Miss Peregrine
Diel: 1/2
Počet strán: 272
Žáner: YA
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:
Tajemný ostrov. Opuštěný sirotčinec. Zvláštní sbírka velice podivných fotografií. 
To vše čeká na odhalení v knize Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, nezapomenutelném románu, kde děj a děsivé fotografie přináší jedinečný čtenářský zážitek. Náš příběh začíná strašnou rodinnou tragédií, která přivede šestnáctiletého Jacoba k cestě na vzdálený ostrov u břehů Walesu, kde objevuje rozpadající se trosky sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti. Když Jacob bloumá jeho opuštěnými ložnicemi a chodbami, ukazuje se postupně, že děti slečny Peregrinové byly víc než podivné. Byly možná nebezpečné. Možná byly na opuštěném ostrově drženy v jakési karanténě z velmi dobrých důvodů. A nějak – i když to zní jako něco nemožného – jsou možná stále naživu.



Čo sa mi páčilo?
Fotky! O tom ani nemusím rozmýšľať. Tie fotky, ktoré sprevádzali celý príbeh boli, minimálne, podivné. V mojom prípade mi pri viacerých naskočila husia koža a v spojení s príbehom som sa radšej lepšie skryla pod perinu.
Ďalšou vecou je originalita príbehu. Od knihy som očakávala niečo iné, ani sama neviem čo. Do prvej polovice som bola prekvapená, ako sa príbeh vyvíja. Ale to nebolo nič v porovnaní s tým, ako sa príbeh vyvíjal ďalej. V obidvoch prípadoch som to nečakala a Sirotčinec patrí k najoriginálnejším  knihám, aké som kedy čítala, nielen svojim prevedením.
/minispoiler/
Po tretie - cestovanie časom. Absolútne by ma nenapadlo, že sa kniha môže uberať aj takýmto smerom, ale páčilo sa mi to. Milujem knihy, v ktorých sa cestuje v čase (aj keď mi robí trochu problémy pochopiť to :D ).
A po štvrté - kniha nebola ani  hororom, ani thrillerom, ale napriek tomu ma pravidelne striasalo a pri niektorých častiach knihy som sa naozaj bála. Zaujímavé na tom je to, že nič extra strašidelné sa v knihe nedialo.

Čo sa mi nepáčilo?
Ja vlastne ani nemôžem nájsť vec, ktorá by sa mi na knihe nepáčila. Jedinou vecou, čo môžem knihe vytknúť, je to, že ma nestrhla tak, ako niektoré iné knihy, a práve preto jej nedám 5 hviezdičiek. Nechávam si to na pokračovanie, ktoré by v originále malo vyjsť budúci rok.


Celkové zhrnutie:
Kniha ma prekvapila vo všetkých smeroch, v ktorých to len trochu šlo. Odporúčam ju všetkým, ktorí majú radi nevšedné a trochu aj desivé príbehy. Myslím, že aj chápem, čo sa niektorým na knihe nepáčilo, ale mne sa páčila veľmi a čerešničkou na torte sú tie fotografie, staré listy a rôzne obrázky, ktorými nám autor úžasne priblížil a zrealizoval príbeh.

Moje hodnotenie:
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára