Danteho holka (Recenzia)

Autor: Courtney Cole
Originálny názov: Dante's Girl
Vydavateľstvo: CooBoo 2014
Séria: The Paradise Diaries
Počet strán: 284
Žáner:  YA, romance

Reece Ellisová, sedmnáctiletá americká středoškolačka, už od deseti let tráví každé léto s tátou v Londýně. A každé léto se s ním k uzoufání nudí. Samozřejmě ani v nejmenším neočekává, že by se v tomhle ohledu mohlo něco změnit, tedy aspoň do té doby, dokud na holandském letišti, odkud má pokračovat do Londýna, doslova nevrazí do pohádkově krásného Danta Gilibertiho a její let není z nejasných příčin zrušen. To se pak před ní rozprostře vidina úplně jiného léta. Léta na malebném středomořském ostrůvku, navíc ve společnosti Danteho, ze kterého se vyklube syn místního premiéra…

***

Hneď, keď mi včera prišli tri nádherné nové knihy, som sa začala rozhodovať, ktorú idem čítať ako prvú. Najradšej by som sa pustila do všetkých troch naraz. Začala som si z každej čítať prvé vety a ako poslednú som chytila do ruky Danteho holku. A zastavila som sa s čítaním, až keď som sa dostala na 40. stranu.

Celú knihu som prečítala za jeden deň, pretože ma skutočne chytila hneď od začiatku a veľmi rýchlo sa čítala. Pôvodne som túto knihu veľmi chcela, ale potom som sa aj trochu obávala, že to už bude predsa len pre mladšie dievčatá a že ma to nebude vôbec baviť.

Nakoniec som sa obávala zbytočne, pretože Danteho holka ma bavila veľmi. Je to síce úplne neuveriteľný príbeh (ja skôr uverím tomu, že existujú upíri, vlkolaci, čarodejníci, víly a všetky ostatné príšery, ako tomu, že dievča z Kansasu stretne na letisku v Amsterdame dokonalého chalana, s ktorým nakoniec strávi najlepšie prázdniny v živote niekde na rozprávkovom ostrove, ktorý v podstate ten chalan s rodinou vlastní...), ale je taký milý a oddychový, že mi to bolo úplne jedno a vykašľala som sa aj na každé klišé, ktoré sa v tejto knihe objavilo.

Ako som už spomínala vyššie, hlavná hrdinka Reece cestuje za svojim otcom do Londýna, ale pri prestupe v Amsterdame narazí na perfektného, dokonalého chalana - Danteho. Keď nastúpi do lietadla, v ktorom náhodou cestuje aj Dante, stane sa na letisku nehoda a ich lietadlo nemôže odletieť. Vlastne všetky  lietadlá v celej Európe nemôžu nikam odletieť. Ale Danteho ochranka (pretože je syn premiéra) má nachystaný evakuačný plán pre podobné prípady a pripraví vrtuľník, ktorý ich dopraví naspäť domov, na krásny ostrov v blízkosti Grécka. A Dante, samozrejme, zahrnie do evakuačného plánu aj Reece. A tak sa začína okrem neuveriteľného leta aj láska na prvý pohľad.
Je to síce veľmi naivná, ale o to viac roztomilá kniha, ktorá sa úplne hodí na letné (aj keď teraz to vonku na leto teda nevyzerá vôbec) dni. Škoda, že sa tak rýchlo čítala a stihla som je s prestávkami prečítať za pár hodín. Určite sa k nej v budúcnosti rada vrátim a dúfam, že sa dostanem aj k pokračovaniu, ktoré by malo byť už o inej hrdinke, ktorá sa vyskytovala aj v Danteho holke a ktorá sa mi veľmi zapáčila.

A ešte som zabudla spomenúť to úžasné prostredie, kde sa kniha odohráva a na atmosféru, ktorá ho obklopuje. Keď vás nedostane v tejto knihe nič iné, tak aspoň toto. A rozhodne si budete priať, aby tento ostrov raj existoval a aby ste aj vy boli dieťaťom miestneho premiéra (a bývali v paláci). :)