nedeľa 17. augusta 2014

Vo víre minulosti (Recenzia)

Autor: Julie Cross
Originálny názov: Vortex
Vydavateľstvo: Fragment 2014
Séria: Tempest
Diel: 2/3
Počet strán: 336
Žáner: YA, fantasy, cestovanie časom
Moje hodnotenie obálky: 3/5

Anotácia:
Jackson Meyer dokáže cestovať časom. Zmenil minulosť a zachránil život svojej životnej láske Holly. Stal sa agentom tajnej divízie CIA nazývanej Búrka. Jackson a jeho kolegovia sa dostanú pod paľbu nepriateľskej divízie CIA Oko. Jackson zisťuje, že svet okolo neho sa zmenil. Niekto vie o jeho vzťahu s Holly vymazanom z minulosti a chce to maximálne využiť. Ich životy sú opäť v ohrození...

***

Druhý diel zo série Búrka začína presne tam, kde prvý skončil. Jackson sa vrátil v čase, aby ochránil svoju priateľku Holly a najlepšieho kamaráta Adama tým, že ich nikdy nestretne. Napriek námietkam otca sa pridá k Búrke, ktorá je súčasťou CIA. Absolvuje výcvik, počas ktorého lieta po celom svete a je nasadený na akcie proti NEČom (Nepriateľom času). A napriek tomu, že sa tomu snažil zabrániť, na scéne sa opäť objavuje Holly s Adamom, tentoraz v trochu iných úlohách, než mali v prvej časti. 

Mne sa táto série veľmi páči. Prvý diel ma absolútne dostal a v tej chvíli som okamžite chcela mať pri sebe druhú časť. Ako to už u mňa býva, dostala som sa k nej až po dosť dlhom čase. Napriek tomu som si tie základné veci z prvej časti pamätala, takže som nemala problém sa začítať. 

Začiatok knihy, kde sa Jackson pridal k agentom a začal s výcvikom, bol skvelý. Bavili ma situácie, ktoré im výcvik každý deň prinášal a nové postavy, ktoré sa mi všetky páčili, aj napriek tomu, že nebolo jasné, či všetkým môže Jackson veriť. 

Čo sa mi však v druhej časti veľmi páčilo, bolo prostredie, v ktorom sa kniha odohrávala. Celý čas sa Jackson pohybuje medzi agentmi CIA, kde ho učia, aby neveril nikomu len sebe. Ale keďže s nimi trávi všetok čas, zároveň je potrebné, aby im dôveroval. 

Bohužiaľ, približne od polovice knihy som bola mierne zmätená. Už tam bolo príliš veľa faktov a dohád, ktoré ešte neboli vysvetlené v tejto časti, a preto neboli kompletné a nemala som možnosť im rozumieť. Keby mám hneď záverečný diel, pravdepodobne dostanem všetky odpovede na otázky. Ale keďže si na ďalší diel musíme počkať, zatiaľ som z tohto dielu trochu zmätená. 

Napriek tomu sa mi kniha páčila. Celá séria ma dostala hneď od začiatku a aj keď sa mi druhý diel páčil o niečo menej než prvý, nič to nemení na tom, že už sa neviem dočkať, ako sa to celé skončí. A rozhodne siahnem po záverečnom diely hneď, ako vyjde. 


Moje hodnotenie:



Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

1 komentár:

  1. Tohle není zrovna žánr který by mne zrovna lákal, ale proč ne. Hezká recenze ;-)

    OdpovedaťOdstrániť