utorok 26. augusta 2014

Léto na druhý pokus (Recenzia)

Autor: Morgan Matson
Originálny názov: Second Chance Summer
Vydavateľstvo: CooBoo 2014
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 408
Žáner:  YA, contemporary
Moje hodnotenie obálky: 3/5

Anotácia:
Poslední léto, které by mělo trvat navěky…
Rodina Taylor Edwardsové nepatří zrovna mezi ty, co drží pohromadě. Pak ale přijde táta s tou hrozivou novinkou, zbývá mu už jen pár týdnů života a přeje si strávit svoje poslední léto s rodinou ve starém letním domě u jezera, kde byli naposledy, když bylo Taylor dvanáct. Nacpaní do domečku, co se najednou zdá mnohem menší a mnohem víc venkovský než kdy dřív, se teď snaží najít cestu jeden k druhému. 
Taylor má moc ráda třpytivé jezero a vonící les, večery na pláži… ale před lety tu zklamala nejen svoji nejlepší kamarádku, ale i první lásku, takže vrátit se sem pro ni vůbec není snadné. Teď se to pokouší napravit, neutéct od odpovědnosti a co možná si nejvíc užít tohle léto a poslední dny se svým tátou, které se nenávratně krátí. Každý si ale zaslouží druhý pokus – rodina, kamarádi i láska.
Nová kniha od Morgan Matsonové, autorky Amy a Rogera: Na cestě, vám zase zlomí srdce!


***

Taylor sa nechce vrátiť do letného rodinného domu pri jazere, ale kvôli otcovi, ktorému zistili rakovinu v štvrtom štádiu a predpovedajú mu iba pár mesiacov života, sa tam rozhodne stráviť ďalšie leto. Okrem toho, že tam nemá kamarátov, pretože ich pred piatimi rokmi stratila, sa musí vyrovnať aj s neustále približujúcou sa smrťou svojho otca. A postupne nadväzuje silné puto nielen so svojimi starými známymi, ale  aj so svojou rodinou.

V knihe sa okrem súčasnosti objavilo aj zopár kapitol, ktoré sa venujú letu pred piatimi rokmi. Letu, kedy Taylor zradila svoju najlepšiu kamarátku a prvú lásku a kedy sa rozhodla z domu pri jazere ujsť a nikdy sa tam nevrátiť. To, čo vlastne Taylor spravila sa dozvedáme približne v polovici knihy.

Čo oceňujem na celej knihe najviac je jej "rodinná" zápletka. Len málo kníh, ktoré som v poslednej dobe čítala sa venovalo rodine viac než priateľom a láskam. Je pravda, že aj v Léte je rovina, ktorá sa zaoberá práve týmito dvoma témami, ale dôraz sa kladie hlavne na rodinu.

Léto na druhý pokus je pomerne hrubá kniha, ale čítala sa tak dobre, že som si to ani neuvedomila, a keď som sa do knihy raz začítala nemohla som sa od nej odtrhnúť a musela som ju dočítať až do konca. A na konci mi naozaj zlomila srdce a neubránila som sa pár slzám, aj keď som veľmi dobre vedela, ako kniha (musí) skončiť.

Autorkin štýl mi trochu pripomína štýl Sarah Dessen, ktorej knihy mám veľmi rada, a preto si myslím, že aj Morgan Matson sa zaradí medzi moje obľúbené autorky a jej knihy budú mať čestné miesto na mojej poličke. (Aj keď mám zatiaľ len túto jednu, ale pokúsim sa to čo najskôr napraviť a dokúpiť si Amy & Rogera, po ktorej už túžim odkedy vyšla.)

Vďaka prostrediu (a názvu), do ktorého je príbeh zasadený sa  kniha skvelo hodí práve na letné dni. Ale ja som si ju užila aj napriek počasiu, ktoré momentálne vonku máme a určite sa k nej v budúcnosti rada vrátim. Za mňa môžem knihu len a len odporučiť.


Moje hodnotenie:
 Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia.


Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára