nedeľa 10. augusta 2014

S knihomolem na výslechu (1)

Dlhšie som hľadala nejaký projekt, ktorý by mi na prvý pohľad zaujal a nakoniec som našla tento u Edony.
Inšpirovalo ma naň video od Ohany, ktorá odpovedala na otázky prostredníctvom videa. Ja budem písať, klasicky, články a pravdepodobne budem odpovedať na každú otázku zvlášť. Takže poďme na to!

***

Pamätáš si na začiatky tvojho čítania? 

Moja sestra mala so mnou veľmi veľa trpezlivosti a raz ju napadlo, že ma naučí čítať. Takže som si bola schopná sama prečítať knihu už keď som štyri roky. A vtedy sa vo mne objavila láska ku knihám. Doma sme mali dosť rozprávkových kníh, ktoré som čítala stále dokola, pretože som ich mala veľmi rada. 


Keď som trochu vyrástla, prešla som už na "normálne" (bezobrázkové) knihy. Pamätám si, že prvou knihou, ktorú som si v kníhkupectve sama vybrala, boli Baletné črievičky. Okrem nej mám ešte vryté do pamäti ďalšie knihy, do ktorých som sa v tom čase zamilovala - Tajná záhrada, Usmievať sa zakázané, Penderwickovci, Spiderwickovci, atď. 



Potom nastal čas, kedy som zrazu všetky knihy doma mala prečítané, a tak som začala chodiť do knižnice. Vtedy som prečítala veľké množstvo kníh o Troch pátračoch a rôzne iné záhady a dobrodružné knihy. Napríklad knihy od Enid Blyton. Potom som prešla na dievčenské romány, ako všetky Denníky princeznej, Typické americké dievča a podobne, a romány od slovenských autorov.



Niekde medzi tým všetkým som prečítala aj všetky dovtedy publikované diely Harryho a zrodila sa láska na celý život. Neuveriteľne závidím všetkým, čo Harryho stále nečítali a môžu si vychutnať ten pocit, kedy ho čítajú prvýkrát. Ja si ho pripomínam tak raz za dva roky a je to stále super, ale to poprvé bolo len raz, bohužiaľ. 

Takže, s knihami som spojená odmalička a predpokladám, že sa to ani nikdy nezmení. Mávam obdobia, kedy robím všetko iné, len nečítam, ale tie nie sú nejako extrémne dlhé, a potom sa vždy aj tak vrátim ku knihám. Minimálne si dávam záväzok prečítať všetky knihy, ktoré vlastním, a tým pádom som si dala záväzok na celý život, keďže už teraz ich mám zhruba 200 neprečítaných a ďalšie stále dokupujem. Je to never ending story, ale vyhovuje mi to. 

Ako ste sa k čítaniu dostali vy a ktorá kniha bola tou, ktorá vo vás prebudila lásku k čítaniu? :) 
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára