Slza (Recenzia)

Originálny názov: Teardrop
Vydavateľstvo: YOLi/Ikar 2014
Séria: Teardrop
Diel: 1/2
Počet/ strán: 384
Žáner:  fantasy, YA,

Sedemnásťročná Eureka má za sebou krutú skúsenosť. Auto, ktorým sa spolu s mamou vezie po Sedemmíľovom moste na letisko v Miami, zmietne obrovská vlna do mora. Mama zahynie, Eureka sa vracia do života s ranami na duši i na tele. Nedarí sa jej včleniť do otcovej novej rodiny, po pokuse o samovraždu odmieta pomoc psychologičky, zanevrie aj na cezpoľný beh, ktorý predtým mala veľmi rada. Zo smútku ju vytrhne stretnutie s Anderom, tajomným chlapcom, ktorý sa objavuje v tých najnečakanejších chvíľach. A keď si Eureka prevezme dedičstvo po mame – medailón s lapisom lazuli, hromový kameň a knihu napísanú nezrozumiteľným jazykom –, začnú sa okolo nej diať čudné veci. Čoraz väčšmi sa presviedča, že matkina smrť nebola náhodná. Ale čo znamená varovanie, že nikdy nesmie vyroniť jedinú slzu?

***

Eureka žije s otcom a jeho novou manželkou, s ktorou majú dve deti. Eurekina mama zomrela a ona má pocit, že jej život nemá zmysel, a preto sa pokúsi o samovraždu, ktorá ale nevyšla. Po tejto udalosti ju jej nevlastná matka núti chodiť k terapeutke, kde to však Eureka nenávidí a jediní ľudia  na svete, s ktorými si rozumie sú jej  najlepší priatelia - Brooks a Cat (týchto dvoch som si obľúbila najviac z celej knihy, hlavne Cat, tá bola skvelá).

Eureka dostáva dedičstvo po mame, na prvý pohľad zbytočné a nepotrebné veci. Avšak Eureka má pocit, že znamenajú niečo viac, a tak sa rozhodne vyhľadať niekoho, kto jej preloží tajomnú knihu, ktorú jej mama zanechala. Medzitým sa stretáva s Anderom (to meno je fakt príšerné!), chalanom, ktorého nikto nepozná a nikdy ho nikto nevidel. Postupne sa od neho dozvedá, čo je vlastne zač, prečo jej kedysi mama zakázala plakať a ako to všetko súvisí so smrťou jej mamy.

Priznám sa, že pred tým než som sa do knihy pustila som bola trochu skeptická. Samozrejme, keď mi kniha prišla bola som nadšená, pretože tá obálka je jednoducho skvelá, ale predsa len väčšina recenzií, ku ktorým som sa dostala hodnotila knihu skôr ako priemernú.

Po Anjeloch a démonoch som chcela niečo oddychovejšie, tak som sa pustila do Slzy a zistila som, že to bola správna voľba. Celú knihu som prečítala za jeden jediný večer. Síce viem, že sú tam veľké písmená, vďaka čomu sa kniha číta veľmi rýchlo, ale aj tak sa to už dávno nestalo.

Kniha ma nakoniec veľmi milo prekvapila. Možno aj vďaka tomu, že som v podstate neočakávala nič a dostala som veľmi pútavý príbeh, ktorý ma zaujal. Je pravda, že niektoré veci sa mi zdali prehnané (hlavne ku koncu knihy), ale okrem toho mi na knihe nič nevadilo. Obávala som sa, že to bude prehnane romantické a presladené, ale ani toho som sa nemusela báť. Nevravím, že tam nebolo tej romantiky dosť, ale Lauren to podala tak skvelo, že mi to ani nevadilo.

Knihu teda hodnotím ako veľmi príjemnú oddychovku, ktorá ma milo prekvapila a fakt nalákala na pokračovanie, pretože myslím, že sa v ňom dostanem do sveta, kde som sa ešte so žiadnou knihou nedostala. Nie je to svetoborná kniha, pri ktorej by ste boli nervózni, ako to asi môže skončiť, ale číta sa tak dobre a tak rýchlo, že ju aj tak zvládnete raz-dva.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.