streda 6. augusta 2014

Démonológ (Rýchlorecenzia)

Autor: Andrew Pyper
Originálny názov: The Demonologist
Vydavateľstvo: Ikar 2014
Séria: -
Diel: - 
Počet strán: 336
Žáner:  fiction, mystery, mythology
Moje hodnotenie obálky: 2/5

Anotácia:
Profesor David Ullman patrí medzi najváženejších odborníkov na démonologickú literatúru - predovšetkým na Miltonov Stratený raj. Paradoxne, nie je veriaci, svoj predmet skúmania vníma iba ako výplod fantázie. Jedného dňa ho navštívi tajomná Štíhla žena s ponukou, aby letel do Benátok a preskúmal akýsi "fenomén". Hoci sprvu odmieta, napokon sa predsa len ocitá v Benátkach so svojou milovanou dvanásťročnou dcérou Tess. 
Na adrese, ktorú Davidovi poskytla záhadná žena, nájde muža pripútaného v kresle. Ten nezmyselne bľaboce, očividne nie je pri zmysloch... David si odrazu uvedomí, že jeho slová nadobúdajú význam, a keď mu chlap zopakuje posledné, desivé slová jeho mŕtveho otca, pochopí, že muža posadol démon.
Po návrate do hotela nájde stáť dcéru na streche vysoko nad vodným kanálom. Predtým, než do neho dievča skočí, prednesie poslednú prosbu: Nájdi ma.
Ak chce vystopovať démona, ktorý uniesol jeho dcéru, musí si poradiť s hádankami a symbolmi zo Strateného raja - inak ju naveky stratí.
***

Čo sa mi páčilo:
Hneď ako som knihu videla v edičnom pláne, zapáčila sa mi názvom aj obálkou. Ani som si neprečítala anotáciu (čo je dobre, pretože na môj vkus toho prezrádza zbytočne veľa) a vedela som, že si knihu chcem kúpiť. Zatiaľ som sa k jej kúpe nedostala, ale keď som ju uvidela v knižnici, povedala som si, že ju najskôr prečítam, a keď sa mi bude páčiť, dokúpim si ju. A som veľmi rada, že som doteraz do nej neinvestovala. Jediné, čo sa mi páčilo bolo to, že kniha sa čítala veľmi rýchlo a dobre. Bola písaná jednoduchým štýlom s množstvom dialógov, čo ma stále nútilo obracať stránky a v podstate som bola aj zvedavá, akým smerom sa kniha bude uberať a ako ju autor ukončí. Lebo poviem vám - ten zmätok, ktorý autor v knihe postupne  vyrobil, by bolo veľmi ťažké "upratať" do nejakého prijateľného konca.

Čo sa mi nepáčilo: 
V konečnom dôsledku môžem skonštatovať, že knihu som nepochopila. Autor sa do deja tak zamotával, že to nemalo hlavu ani pätu. Napríklad, zabijem nepriateľa - o 30 strán je pri mne zasa, teraz však už posadnutý diablom - idem ho druhýkrát zabiť - ako vlastne zabijem už mŕtveho človeka??? No jednoducho kniha mi prišla nedomyslená, uponáhľaná, hlavná postava s neuveriteľnou rýchlosťou a s neuveriteľne malým množstvom faktov dokázala vystopovať jedného z najväčších démonov v histórií a "vybabrať" s ním. A ten koniec...!!! Zaujímal by ma váš názor na knihu, pretože mne by bolo treba ešte pár vecí objasniť a dovysvetľovať :)

Celkové zhrnutie:
Kniha sa čítala aj napriek všetkému dobre, na pár miestach som bola dokonca trochu napätá a rozmýšľala som, čo sa bude diať ďalej. Ale väčšinou ma kniha otravovala a skôr mi bola na smiech. Chystá sa aj jej filmové spracovanie a tu si myslím, že film bude lepší a hlavne hrôzostrašnejší ako kniha. Naozaj som málokedy taká kritická. Tento rok to bolo asi len pri knihe Prozreteľnosť. No a teraz tu máme druhého favorita na najhoršiu knihu roka - Démonológ.

Moje hodnotenie:
Evie

2 komentáre:

  1. Ja som videla iba samé kladné recenzie, takže neviem... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Knihu bych si nevybrala už jenom kvli té obálce :D :)

    OdpovedaťOdstrániť