nedeľa 19. mája 2013

Skrytá (Recenzia)


Autor: Marianne Curley
Originálny názov: Hidden
Vydavateľstvo: Jota 2013
Séria: Avena
Diel: 1.
Počet strán: 288
Žáner: YA, fantazy - anjeli
Moje hodnotenie obálky: 5/5
Moje hodnotenie knihy: 4/5


Anotácia:
První část fantasy trilogie o andělech a lidech, o věčném boji dobra a zla. Tihle andělé nejsou žádné laskavé a usměvavé nehmotné bytosti, naopak se spíš podobají lidem, jejichž duše mají ochraňovat. Není jim cizí pýcha, marnivost, závist, ale ani upřímné přátelství a láska.
Ebony vždycky věděla, že je jiná. Odlišovala se svýma fialovýma očima a její úzkostliví rodiče ji po celé dětství drželi na farmě v odlehlém údolí, kde ji i sami vzdělávali, chránili ji před každým nebezpečím – skoro jako by ji skrývali. Jenže teď se v Ebony něco mění. Něco, co se skrýt nedá. Dívka září, každým dnem je o něco krásnější a silnější. Když jedné osudové noci potká zvláštního, citlivého Jordana, něco uvnitř ní vybuchne – něco, co je vidět z nebes, něco, co od základů promění její dosavadní život. Ebony zatím neví, že je uloupený anděl, ukrytý na zemi. Jenže teď, když ji nebesa našla, budou ji chtít zpátky.

***

Na Skrytú som sa veľmi tešila, už len kvôli krásnej obálke. Tá sa naozaj vydarila a som rada, že sa ponechala pôvodná. Autorka je známa najmä vďaka trilógií Strážci času, ktorú som ja osobne nečítala, ale na internete na ňu čítam len samé chvály.

Dlho som sa nemohla do Skrytej poriadne začítať, asi preto, že som mala pocit, ako keby som už knihu čítala. Asi po polke knihy som prišla na to, na akú inú knihu sa mi Skrytá podobá - pripomínala mi knihu Krídla od Aprilynne Pike. V každom prípade to bolo poňaté zasa inak a ja som bola zvedavá, ako nakoniec celá kniha dopadne. 

Zatiaľ som nečítala veľa anjelských kníh, takže nemám veľmi s čím porovnávať, ale mne sa Skrytá páčila. Stále sa tam niečo dialo, stále bola prítomná akcia a napätie. Úplne najviac sa mi na knihe páčilo to, že je písaná z dvoch pohľadov - pohľad Ebony a pohľad Jareda. 

Ebony sa mi ako hlavná postava páčila, na začiatku. Chúďa dievča, musela si všeličo prežiť a aj napriek tomu ostala normálna. Ale ku koncu ma až rozčúlilo to, ako jej všetko pomaly dochádzalo. Jared je postava, ktorá má nielen od začiatku knihy, ale aj od začiatku života neuveriteľnú smolu. To, že sa zamotal do všetkého "divného", čo sa začalo v jeho okolí diať, nie je úplná náhoda, ale šťastia veru veľa nemal. Celý život ho prenasleduje smrť matky, zatknutie otca, tragédia, ktorá sa stala jeho najlepšiemu kamarátovi a keď stretne najúžasnejšie dievča na svete, smrteľne ho zrania. 

Páčil sa mi opäť nový svet okolo nás. Nemám rada, keď sa rôzne knihy na seba navzájom podobajú, a aj keď mi Skrytá pripomínala Krídla, bolo to zasa niečo nové. Anjeli tu neboli len dobré, obetavé bytosti, ale aj chamtivé a kruté stvory, ktoré nikto a nič nedokáže zastaviť. 

Na pokračovania knihy sa veľmi teším, dúfam, že sa čo najskôr vydajú. Som zvedavá, ako to celé dopadne, pretože koniec prvej časti bol... fakt dobrý. 

Niektoré veci sa mi na knihe nepáčili a preto strhávam jednu hviezdičku, ale celkovo knihu hodnotím ako výbornú a môžem len hádať, ako bude príbeh pokračovať. Uvidíme, možno si ďalší diel zaslúži aj plných 5 hviezdičiek.

Na záver sa chcem poďakovať vydavateľstvu Jota, ktoré mi umožnilo prečítať si Skrytú ešte pred jej vydaním. 
Knihu nájdete tu.
Ellie

1 komentár:

  1. Túto knihu si rozhodne chcem prečítať, veľmi ma láka téma 8)
    Pekná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť