streda 8. mája 2013

Rezistence (Recenzia)


Autor: Veronica Roth
Originálny názov: Insurgent
Vydavateľstvo: CooBoo 2012
Séria: Divergencia
Diel: 2/3
Počet strán: 352
Žáner: YA - dystópia
Moje hodnotenie obálky: 5/5
Moje hodnotenie knihy: 5/5


Anotácia:
Žádná volba není bez následků.
Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?

Po Divergencií som bola veľmi zvedavá na Rezistenciu, pretože som na ňu čítala veľmi rozporuplné recenzie. Niektorým sa páčila rovnako ako Divergencia, niektorým viac, niektorý ju označili za prepadák. Mňa Rezistencia nesklamala a podľa mňa bola rovnako dobrá, ak nie lepšia ako Divergencia.

Keď som dočítala poslednú stranu, ostala som len sedieť s otvorenými ústami. Ak sa mi zdal koniec Divergencie skôr ako začiatok druhého dielu, koniec Rezistencie mi príde ako prerušenie najlepšej akcie v strede knihy. Okamžite potrebujem tretí diel!

"We' re all right, you know," he says quietly. "You and me. Okay?" My chest aches, and I nod. "Nothing else is all right." His whisper tickles my cheek. "But we are."

V niektorých knihách sú hlavné páry až iritujúce. Tu to v žiadnom prípade nehrozí. Tobias je drsňák, ktorý miluje Tris a pred všetkými dáva najavo, ako veľmi sa o ňu bojí. 

Tris je, ako som už spomínala, jedna z najodvážnejších a najsilnejších hrdiniek, o akých som kedy čítala. Dokopy tvoria pár, ktorý nie je prehnane presladený, skôr si k sebe ešte stále hľadajú tú správnu cestu a spolu počas celej knihy prekonávajú bariéry, ktoré si medzi seba postavili. 

Pri Rezistencií (ani Divergencií) nemôžem povedať, že by som sa nudila. Každá strana bola plná akcie a napätia, ktoré sa čím ďalej, tým viac stupňuje. Ani nechcem vedieť, čo sa bude diať v záverečnom diely, pretože ten koniec, preboha, ten koniec ma absolútne dostal! 

Určite Rezistenciu odporúčam všetkým, čo čítali Divergenciu a páčila sa im. Tí, čo nečítali ani jednotku, neváhajte a okamžite si ju prečítajte. Je to určite jedna z najlepších dystópií, aké som prečítala a myslím, že si ju prečítam minimálne ešte raz. 

Teraz nám ostáva už len čakať na tretí diel, ktorý by mal v originále vyjsť koncom tohto roka, tak dúfam, že sa aj my dočkáme prekladu čo najskôr. Filmové spracovanie, na ktoré sa teším rovnako ako na tretiu knihu, by malo byť v kinách od marca 2014. 

Moje hodnotenie:
Ellie

3 komentáre:

  1. Hrozně mě zaujala obálka :-) No, jsem zvědavá, pokusím se sehnat i ten první díl a uvidím! Díky.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Som rada, že som ťa nalákala, dúfam, že si ich čo najskôr zoženieš :) Určite stoja za to :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skutočne jedna z najúžasnejších dystopických sérií, aké som čítala a ten koniec, ako hovoríš ,,ostala som len sedieť s otvorenými ústami". A teraz, keď už poznáme obálku na trojku čakanie na ňu je naozaj neznesiteľné. :)

    OdpovedaťOdstrániť