sobota 4. mája 2013

Svědkyně ohně (Recenzia)



Autor: Lars Kepler
Originálny názov: Eldvittnet
Vydavateľstvo: Host 2012
Séria: Joona Linna
Diel: 3/4
Počet strán: 525
Žáner: detektívka
Moje hodnotenie obálky: 3,5/5
Moje hodnotenie knihy: 5/5


Anotácia:
Inspektor Joona Linna již strávil na místě činu více času než kterýkoli jiný detektiv. Stále však má pocit, že mu něco uniklo. Hledí na dívku v posteli. Obličej má zakrytý rukama, jako by si hrála na schovávanou. Celý pokoj je od krve, na jejím útlém těle však není jediná kapička. Joona pozoruje mrtvolu, prodlévá u každého detailu a přemýšlí. Je to vlastně ještě dítě, ale osud ji zavedl až do tohoto pokoje, do střediska speciální péče pro mládež. Možná měla jen smůlu na rodiče a pěstouny. Možná si mysleli, že tu bude v bezpečí…
Policie při vyšetřování komplikovaných případů občas využívá i pomoci spiritistických médií, není však známo, že by takováto spolupráce někdy přinesla ovoce. Proto když na linku pro veřejnost zavolá Flora Hansenová a tvrdí, že ji navštívil duch zavražděné dívky, nikdo jí nevěnuje pozornost.
Hon na pachatele je plný nečekaných zvratů. Každá nalezená odpověď vede k dalším záhadám. Ačkoli pátrání dospělo do mrtvého bodu, policie telefonáty Flory Hansenové nadále ignoruje. Nejprve za svou informaci žádala peníze, nyní však jen úpěnlivě prosí, aby ji vyslechli…

Po dlhšom čase som opäť siahla po detektívke, tentokrát od manželskej dvojice, ktorá píše pod spoločným menom Lars Kepler. Celkovo som zatiaľ neprečítala až tak veľa detektívok, ale túto budem rozdýchavať pravdepodobne ešte dlho a považujem ju asi za najlepšiu, akú  som kedy čítala.

Čo sa mi na knihe páčilo najviac, bolo to, ako sa takmer každá druhá kapitola začala úplne o niečom inom a nakoniec sa všetko spojilo. Zo začiatku mi chvíľu trvalo, dokedy som si zvykla na všetky mená a pochopila, kto je kto, ale všetko bolo v knihe vysvetlené a nič, resp. nikto neostal nepochopený.

Ďalšou vecou, ktorá sa mi páčila, bola aj skutočnosť, že celá kniha sa netočila len okolo obetí a podozrivých, ale aj okolo toho, že aj detektívi majú svoj život.

Kniha je tretia zo série Joona Linna, čo je hlavná postava, detektív, ktorý sa nevzdáva ani vtedy, keď to ostatní už dávno vzdali. Neviem, koľko z jeho súkromného života a či vôbec niečo bolo spomínané v predošlých dieloch, ale určite nie sú potrebné k pochopeniu predchádzajúce diely, čo je ďalšie plus.

Chvíľu mi síce trvalo, kým som sa do knihy riadne začítala, ale od prvej štvrtiny sa kniha čítala sama. Sú tam veľmi krátke kapitoly a kniha vás núti čítať stále ďalej a ďalej. Keď som si povedala, že prečítam už len 5 kapitol, väčšinou som ich prečítala tak 15 a ani som si to nevšimla.

K opisu deju sa nechcem príliš vyjadrovať, anotácia prezrádza dosť a nechcem niekomu kaziť prekvapenie. Ja osobne som pred čítaním ani nevedela, o čom kniha je a o to viac som si užívala každé nové zistenie. Knihu môžem len a len odporučiť každému, kto má rad detektívky, ale aj tomu, kto zatiaľ žiadnu nečítal. Napríklad ja si prečítam detektívku len raz za čas, ale teraz mám chuť ich čítať stále.

Nakoniec chcem ešte poďakovať vydavateľstvu Host, ktoré mi umožnilo prečítať si knihu vo forme e-booku.

Kniha u mňa získava zaslúžených 5 hviezdičiek a určite to nie je posledná detektívka, ktorú som prečítala.
Knihu si môžete kúpiť tu.
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára